Válasszon
Sprache bitte !
Choisissez la
langue svp !

Az applet használata: Dupla jobb click segítségével a gráfot a felhasználható területen középre igazítja. A Ctrl + 1, 2, 3, 4 használatával lehet a gráf irányítottságán változtatni, jobb click és az egér mozgatás segítségével pedig lehetőség van zoom-olásra.

Egy szép napom

Ezen a nyáron a család a Bükk hegységben ,Szilvásvárad falucskájában nyaralt .

Ez a település nem túl nagy ,de a látnivaló annál több .

Itt tenyésztik a világszerte ismert lipicai ménest ,a meredek hegytetőn már ősidők óta ott tátong az ősember-barlang ,de nem utolsósorban itt található a természet szüleménye ,a gyönyörű Fátyol-vízesés .

Mire mindent meglátogattunk ,és nyaralásunk egy része is eltelt ,elhatároztuk ,hogy csapunk egy nagy túrát a környéken .

Másnap egy kis erdei ösvényen és egy turistajelzés mellett indultunk el ,teljesen a jelre bíztuk magunkat a Bükk festőien szép gyomrában .

Utunk egy részét már megtettük ,mikor egy magányosan baktató erdésszel futottunk össze .

Elmondta ,hogy ez az út Bánkútra vezet ,ami kb. 12 kilométerre van innen .

Az erdész javasolt egy másik jelet ,ami állítólag egy hegycsúcs tetején lévő várrom érintésével visszavezet a faluba .

A túrást új jelzésen folytattuk ,és nemsoká érkeztünk meg az erdész által említett hegy lábához .

Mikor a hegyre felértünk ,nagy meglepetésünkre nem várrom ,hanem egy tisztás tárult elénk ,ahonnan nagyon szép kilátás nyílt a környező hegycsúcsokra .

Miután a tisztáson uzsonnánkat elfogyasztottunk ,töretlen hangulatban indultunk tovább .

Szálláshelyünkre körülbelül este 6 órára érkeztünk meg ,némi mosakodás után azonnal nekiestünk az elkészített vacsorának .

Ez a nap a kirándulás ,a jókedv és a természet jegyében telt el .

Ezen a nyáron még két különböző helyen nyaraltam ,de ilyen szép napom egyik helyen sem volt .

A dokumentumban összesen 14 mondat ezen belül 39 tagmondat talalható. A dokumentumban szereplő mondatok a küvetkezőképpen épülnek fel: 79 főnévi csoport, 21 jelzői melléknévi szerkezet, 28 határozószói csoport, 0 főnévi igenév szerepel.

A dokumentumban összesen 219 szó jelenik meg.