Válasszon
Sprache bitte !
Choisissez la
langue svp !

Az applet használata: Dupla jobb click segítségével a gráfot a felhasználható területen középre igazítja. A Ctrl + 1, 2, 3, 4 használatával lehet a gráf irányítottságán változtatni, jobb click és az egér mozgatás segítségével pedig lehetőség van zoom-olásra.

Egy szép napom

Hétfő reggel .

A napot nagy igyekezettel kezdtem ,mert ez a nap nem egy szokványos ,hanem különleges ,mert elutazunk a Dunántúlra .

Sokat készülődünk ,majd 7 órakor már a pályaudvaron várjuk ,hogy induljon a vonat .

Órákat utaztunk ,majd megállás nélkül hol ki az ablakon hol pedig egy mást bámulva ,Pesthez közeledve izgatottan vártuk ,hogy befusson a vonatunk a pályaudvarra ott aztán földalattival utaztunk egy darabig ,de az állomásunk előtt beszálltunk ,mert sikerült meggyőznöm anyukámat ,várost szeretnék nézni .

Kisétáltunk a Lánchídhoz és végigmentünk rajta ,igazán szép kilátás nyílt a Dunára ,felmentünk a budai várba ,onnan megnéztük a Parlamentet és visszasétáltunk a pesti részre ,megnéztük a szállodákat ,majd beültünk egy gyorsétkezdébe .

Mikor már jól kipihentük magunkat ,folytattuk utunkat ,lementünk a buszmegállóba és a 2 órási járattal elindultunk Dunabogydányba ,anyukám testvérének ,az én unokatestvéremhez .

Kürölbelül egy órát utaztunk ,ami már így a célunkhoz közel elég hosszú időnek tűnt ,de mikor megláttuk a látóhatár végén a falu elejét ,az újra erőt töltött belénk ,aszem a negyedik megállóbba leszálltunk ,unokatestvérem szokás szerint a szemközti buszmegállóban várt ránk ,magát egy nagyra szétnyitott újsággal elfalazva ,mintha ő ott sem lenne ,de mivel ezt már egy párszor eljátszotta ,ezért mi és nem ő ijesztett meg minket .

Miután felmentünk a házukhoz ami ott van a busz megállótól nem messze .

Kipihentük fáradalmainkat tovább indultunk ,először benéztünk a nagymamához ,majd busszal továbbmentünk Visegrádba a Sirály nevű étterembe ,mert a nagynéném és a nagybátyáméké az étterem és éjjel ,nappal dolgoznak ,miután üdvözöltük egymást egy késői ebéd gyanánt jól megebédeltünk ,de ezzel korántsem volt vége a napnak ,mi gyerekek lementünk a Dunapartra sétálni .

Olyan 6 óra tájban a nagynéném hazavitt minket ,mert neki ma eddig tartott a munka ,nagybátyám még ott maradt ,ő ugyanis sokkal tovább dolgozik .

Miután hazaértünk ki csomagoltunk és megágyaztunk estére ,de még csak tévézni feküdtünk le unokatestvérem még leugrott egy kevés ennivalóért ,mikor felért mi már a számítógépnél ülve játszottunk .

Tíz óra tájt bejött anyukám és éjszakát kívánt .

Mi lefeküdtünk és egy ilyen hosszú nap után jól esett az alvás .

A dokumentumban összesen 13 mondat ezen belül 75 tagmondat talalható. A dokumentumban szereplő mondatok a küvetkezőképpen épülnek fel: 110 főnévi csoport, 13 jelzői melléknévi szerkezet, 40 határozószói csoport, 4 főnévi igenév szerepel.

A dokumentumban összesen 330 szó jelenik meg.