Válasszon
nyelvet !
Choose the
language please !
Wählen Sie die
Sprache bitte !
Choisissez la
langue svp !

Az applet használata: Dupla jobb click segítségével a gráfot a felhasználható területen középre igazítja. A Ctrl + 1, 2, 3, 4 használatával lehet a gráf irányítottságán változtatni, jobb click és az egér mozgatás segítségével pedig lehetőség van zoom-olásra.

Miért (nem) szeretek iskolába járni



Iskolába járni ,azt mondják a gyerekek ,(hoo )hogy rossz ,gyötrelmes .


Valóban az ,mert korán fel kell kelni ,elmenni az iskolába ,ott a tudást a fejbe jutatni ,tényleg nem könnyű feladat .


Azonban én még is szeretek iskolába járni ,nem azért ,mert olyan szórakoztató ,hanem azért ,mert értelmesen tölthetem el az időmet ,és olyan dolgokról hallhatok ,amire később szükségem lesz .


Iskolába járni még mindig sokkal jobb ,mint otthon lustálkodni vagy dolgozni .


És ahhoz ,hogy később könnyebben találjunk munkát ,ahhoz tanulni kell .


Ha nem járnánk iskolába ,akkor (sokkal )az először nagyon jónak és kényelmesnek tűnne ,azonban egy idő után biztos beleunnánk és nem tudnánk magunkkal mit kezdeni .


Elmehetnénk dolgozni és akkor rögtön rájönnénk ,hogy iskolába járni mennyivel kellemesebb dolog ,mint dolgozni .


Az iskola megpróbál felkészíteni az életre ,a pontosságra ,a rendre ,a fegyelemre ,amik az életben elkerülhetetlenek lesznek .


Emellett az iskolában alkalom nyílik a többi gyerekkel való találkozásra ,velük való nevetésre ,viccelődésre .


Persze tanulni sem lehet állandóan ,ezért kellenek a szünetek ,hogy akkor ki tudjuk magunkat pihenni .


Az iskola sohasem lehet rossz dolog ,mert valamiféle műveltséget kapunk .


De ha nem tanulunk ,akkor a mi műveltségünk lesz sekélyesebb .


Az iskolában köttethet (nek )a legtöbb barátság .


A közösség miatt is érdemes iskolába járni ,mert tudja az ember ,hogy valahová tartozik ,vannak társai ,akik nagyjából ugyan azt élik át az iskolában mint ők .


Persze ,sok minden múlik a tanárokon is ,mer ők nem jók és nem olyan szinten tanítanak ,mint ahogy az kéne és nem keltik pl. a gyerekek érdeklődését ,akkor az óra unalmas lesz ,és az iskola is egy idő után unalmassá válik .


Sokféle embert és embertípust ismerhetünk meg az iskola során .


Minden gyerek egy külön egyéniség ,és dolog mindet megismerni .


Sok új dolgot is lehet a gyerekektől hallani ,akik törődnek a többiekkel .

A dokumentumban összesen 18 mondat ezen belül 64 tagmondat talalható. A dokumentumban szereplő mondatok a küvetkezőképpen épülnek fel: 95 főnévi csoport, 14 jelzői melléknévi szerkezet, 36 határozószói csoport, 18 főnévi igenév szerepel.

A dokumentumban összesen 289 szó jelenik meg.

Az egyes színek jelentése:
Főnév
Ige
Számnév
Melléknév
Névelő
Névutó
Mondat értékű szó
Névmás
Kötőszó
Határozószó
Nyilt tokenosztály