Válasszon
nyelvet !
Choose the
language please !
Wählen Sie die
Sprache bitte !
Choisissez la
langue svp !

Az applet használata: Dupla jobb click segítségével a gráfot a felhasználható területen középre igazítja. A Ctrl + 1, 2, 3, 4 használatával lehet a gráf irányítottságán változtatni, jobb click és az egér mozgatás segítségével pedig lehetőség van zoom-olásra.

Miért (nem) szeretek iskolába járni



Amikor idekerültem ,11 éves voltam .


Négy általánost végeztem el ,és felvételiztem ebbe a nyolcosztályos katolikus gimibe .


Szinte az egész osztályon átjött ,és a legjobb barátnőm is .


Ezért döntöttem úgy ,hogy én is megpróbálom .


Hát sikerült .


Tizenegy évesen gimibe jártam .


Hát ,nem volt könnyű a váltás .


Érezni lehetett az általános iskola és a gimnázium közti különbséget .


Első évben már romlottak a jegyeim ,de 4 egész alá soha nem kerültem .


Az általánosban kétszer is voltam kitűnő ,és 4-esnél nem volt rosszabb jegyem soha .


Hát ,ez meglehetősen megváltozott .


Bejöttek az első 3-asok ,és lassan megismertem az összes jegyet 1-től 5-ig .


Nem volt mindig felemelő érzés .


Ennek ellenére imádtam ide járni .


Imádtam a közösséget ,a programokat ,rajongtam a nagyobbakért és kezdtem lassan felfedezni magam :hogy nagyon szeretem az irodalmat és a verseket ,imádok verset mondani .


Sokat köszönhettem e téren az irodalomtanáromnak .


Nagyon jófej ember volt ,és én hálás leszek neki mindig .


Lassan cseperedtem fel ,és itt találkoztam az első nagy szerelemmel is .


Szóval ,ez olyan szép időszak volt ,amit nem felejtek el soha .


Imádtam ezt az iskolát .


Hétvégéken alig vártam már a hétfőt .


A programok lelkes látogatója voltam ,és elkezdtem kézilabdázni is .


Nagyon szerettem .


Képes voltam bejönni 0-dik órára ,ha edzés volt .


Eljártunk kupameccsekre ,és változó sikerekkel tértünk haza .


De nem is ez számított ,hanem hogy kis közösség volt ,igazi csapat és együtt kellett játszani .


Növelte bennünk az összetartást ,az önzetlenséget .


Hát igen ,ez volt régen .


Mára sok minden megváltozott .


Nemrég el is gondolkodtam rajta ,hova tűnt az én imádott sulim .


A tanárállomány kicserélődött .


A rajongásig szeretett nagyok elmentek ,és egyszerűen üres lett minden .


A tanulás is rosszul meg .


Képtelen vagyok koncentrálni .


Nehéz korban vagyok ,tudom ,de azt is tudom ,hogy ennél sokkal többre vagyok képes .


Az iskolalégkörről annyit ,hogy véleményem szerint nem túl .


Persze ,ez egy teljesen szubjektív nézet .


Nem vall egyszerűen egy egyházi iskolára az ,ahogy az emberek egymással viselkednek .


Az osztályközösség valaha volt .


Meg nem is .


Az az igazság ,hogy az én osztályom tele van egyéniségekkel .


Tehát tényezőire bontva érdekes .


De együtt valahogy nem az igazi .


Legalábbis számomra nem .


Nem hibáztatom csak az osztálytársaimat ,én is ugyanúgy hibás vagyok .


De az az igazság ,hogy ebben az osztályban nem sok mindent tesznek a diákok egymásért .


Mondjuk az is tény ,hogy nagyon érzékeny vagyok .


Ezt tudom magamról .


Ennek megfelelően megpróbálom korábban venni a dolgokat .


De azért nem vesztettem el minden kedvemet .


És van bennem humor is a világ dolgai iránt .


,ha az ember kipróbálja a pozitív szemlélődést .


Egész más megvilágításba kerülnek a dolgok .


Egy dolgot azonban ,ha egy diák megfogalmaz magában :történhet bármi ,utálhatja az iskolát vagy rajongásig szeretheti ,tanulni kell ,hogy érezze ,ő is ér valamit ,ő is képes nagy dolgokra és őt is értékelik .

A dokumentumban összesen 54 mondat ezen belül 117 tagmondat talalható. A dokumentumban szereplő mondatok a küvetkezőképpen épülnek fel: 145 főnévi csoport, 30 jelzői melléknévi szerkezet, 57 határozószói csoport, 10 főnévi igenév szerepel.

A dokumentumban összesen 448 szó jelenik meg.

Az egyes színek jelentése:
Főnév
Ige
Számnév
Melléknév
Névelő
Névutó
Mondat értékű szó
Névmás
Kötőszó
Határozószó
Nyilt tokenosztály