Válasszon
nyelvet !
Choose the
language please !
Wählen Sie die
Sprache bitte !
Choisissez la
langue svp !

Az applet használata: Dupla jobb click segítségével a gráfot a felhasználható területen középre igazítja. A Ctrl + 1, 2, 3, 4 használatával lehet a gráf irányítottságán változtatni, jobb click és az egér mozgatás segítségével pedig lehetőség van zoom-olásra.

COMPUTERWORLD Számítástechnika



Egyre több vállalatnál merül fel az az igény ,hogy a különböző csatornákon -telefonon ,faxon ,e-mailen -beérkező üzeneteket egységesen tárolják ,kezeljék ,felügyeljék .


A megoldás előnye ,hogy a különféle úton és formában jött üzenetek bármilyen más csatornán lekérdezhetők ,illetve továbbküldhetők .


Nem okoz problémát például egy hangüzenet megtekintése e-mailben ,és fordítva :az elektronikus levél is meghallgatható telefonon keresztül .


Kodaj Károly rendszermérnök


A Cisco kifejezetten a fenti igények kielégítésére fejlesztette uOne Enterprise termékét ,hallottuk Kodaj Károly rendszermérnöktől .


A nyitott szabványokra épülő eszköz architektúrájában támogatja a hang ,a fax és az e-mail kezelését ,jelenlegi verziója azonban még csak a hang-e-mail konverziót tudja elvégezni .


Hasonlóan működik tehát ,mint egy hangpostarendszer ,azzal a különbséggel ,hogy a hangüzenetek elérhetők webes felületről ,illetve továbbíthatók elektronikus levél formájában is .


A uOne a Cisco AVVID architektúrájába illeszkedik ,teljesen IP alapú ,nyílt rendszer .


Olyan szinten integrálható a hagyományos alközponti szolgáltatásokat IP hálózaton biztosító call managerrel ,hogy azok esetleges meghibásodásakor átjelentkezik a redundáns call managerbe .


A uOne hozzákapcsolható minden olyan meglévő ,más gyártótól származó hálózati hangpostához ,amely támogatja a nyílt ipari szabványokat ,így például az AMIS-A-t vagy az e-mail világában legismertebb SMTP-t .


Szintén megoldott a kommunikáció a telefonszámokat és egyéb információkat rögzítő szabványos központi címtárakkal ,adattárakkal .


Természetesen egyetlen címadatbázis több üzenetkezelő rendszert is kiszolgálhat .


A megfelelő megbízhatóság érdekében a uOne a Cisco speciális ipari célgépein ,az MCS (Media Convergence Server )sorozat tagjain fut .


Ezek a kiszolgálók olyan szabványos PC-k ,amelyek mind a biztonságot ,mind a teljesítményadatokat tekintve megfelelnek a kívánalmaknak .


Mivel a uOne nagyfokúan skálázható ,a vállalatok széles köre veheti igénybe .


Kialakítható vele néhány 10 felhasználós rendszer ,de 10 ezer vagy akár 100 ezer munkatársat foglalkoztató vállalatok is használhatják .


Az IP alapú architektúrából fakadóan magától értetődő ,hogy a rendszer használóinak nem kell földrajzilag egy helyen tartózkodniuk ,semmi akadálya sincs például annak ,hogy az ország legtávolabbi pontjain lévő telephelyek ugyanahhoz az egységes üzenetkezelő rendszerhez kapcsolódjanak .


Jelenleg a uOne 4.1-es verziójánál tart a fejlesztés ,ez már több helyen működik világszerte .


Az 5.0-s változat várhatóan ez év végén jelenik meg ,főbb újdonságai a redundancia támogatása és a web alapú ügyfél .


Szintén a különböző információs csatornák integrálása az egyik vezérlő elv a Cisco -természetesen IP alapú -call center-fejlesztéseinél .


Cél ,hogy a call center elérhető legyen különböző csatornákon -telefonon ,weben ,e-mailben ,faxon -,akár egyszerre is ,azaz ,hogy az ügyfél egyidejűleg tudjon egy kezelővel például telefonon és a weben is kommunikálni .


További cél a virtuális call centerek költséghatékony kialakításának lehetősége ,illetve az ügyfélkezelés hatékonyságának növelése .


A Ciscónak különböző call center termékei vannak ,azokat igény esetén komplett rendszerré lehet alakítani .


Megoldott például a webes együttműködés ,s ennek segítségével teljesen kétirányú ,megosztható a webtartalom ;megvalósítható ,hogy a kezelő és az ügyfél ugyanazt a weblapot lássa ,együtt tudjon dolgozni például egy nyomtatvány kitöltésén .


Egy másik termék az e-mail manager ,ez az elektronikus levelek kezelését és megválaszolását segíti elő .


A termékcsalád nagyon fontos eleme a virtuális call centerek kialakítását lehetővé tevő intelligens hívásirányító rendszer ,az ICM (azaz Intelligent Contant Manager ).


Segítségével minden további nélkül megoldható ,hogy az ügynökök akár otthon is dolgozhassanak ,költséghatékonnyá téve ezáltal a call center működését .


Magában a rendszerben beállíthatók az ügynökök tudásszintjei ,és ennek alapján mindig a megfelelő ügynökhöz kerül a hívás .


A hívás irányítása megtörténhet akár még a hívásfelépítés előtt ,azaz a nyilvános telefonhálózatban vagy már a vállalatnál ,a hívás beérkezése után .


A Cisco call center megoldásai természetesen illeszthetők hagyományos alközpontokhoz ,ACD-hez vagy IVR-hez .


A hívások intelligens irányítását az ICM végzi .


Az ICM integrálja a különféle alkalmazásokat ,rendszereket ,elősegítve a folyamatos áttérést a teljesen IP alapú ügyfélkiszolgálásra .


Az IP alapú hálózatoknál gyakran felvetődő kérdés ,hogy megfelelnek -e a távközlés világában igencsak szigorú megbízhatósági követelményeknek .


Kodaj Károly elmondta ,hogy napjainkban az IP alapú rendszerekkel már el lehet érni a hagyományos távközlési hálózatokban megszokott és megkövetelt minőséget és megbízhatóságot .


Vannak olyan Quality of Service eljárások ,amelyek már eleve betervezhetők a rendszerekbe .


Semmi akadálya sincs például annak ,hogy egy call manager kiesésekor egy másik egység vegye át annak funkcióit .


Az üzleti világ számtalan szereplőjének -beleértve olyan köztudomásúan nagy megbízhatóságot igénylő felhasználókat ,mint például a brókercégek -működése szempontjából kritikus fontosságú adatkapcsolatokat is IP alapú hálózatok segítségével valósítja meg .


Ha a nagy megbízhatóság követelmény ,akkor annak technológiai akadálya ma már nincs .


M. J.

A dokumentumban összesen 39 mondat ezen belül 92 tagmondat talalható. A dokumentumban szereplő mondatok a küvetkezőképpen épülnek fel: 300 főnévi csoport, 104 jelzői melléknévi szerkezet, 50 határozószói csoport, 6 főnévi igenév szerepel.

A dokumentumban összesen 660 szó jelenik meg.

Az egyes színek jelentése:
Főnév
Ige
Számnév
Melléknév
Névelő
Névutó
Mondat értékű szó
Névmás
Kötőszó
Határozószó
Nyilt tokenosztály