Válasszon
nyelvet !
Choose the
language please !
Wählen Sie die
Sprache bitte !
Choisissez la
langue svp !

Az applet használata: Dupla jobb click segítségével a gráfot a felhasználható területen középre igazítja. A Ctrl + 1, 2, 3, 4 használatával lehet a gráf irányítottságán változtatni, jobb click és az egér mozgatás segítségével pedig lehetőség van zoom-olásra.

COMPUTERWORLD Számítástechnika



A cégeknek a márkaépítést ,a működést és az üzlet fizikai struktúráját kell tekintetbe venniük -állítják szakértők .


S ezt még azelőtt kell megtenniük ,hogy válaszolnának a kritikus kérdésre :külön dot.com céget alapítsanak -e ,vagy hagyományos üzletvitelükre építsék az e-kereskedelmet .


A már kiterjedt tevékenységi kört és dealerhálózatot szerzett autógyártók gyors ütemben tértek át az internetre :először termékeiket tették három dimenzióban közszemlére a virtuális szalonokban .


Tavaly év végére az összes európai autógyártónak volt már weboldala .


Ebben a szektorban a DaimlerChrysler az új gazdaság élszörföse .


Jürgen Schrempp vezérigazgató tanácsadókkal átvizsgáltatta a cégcsoport minden szegletét :hol éri meg bevezetni az e-üzletet .


A beszerzést egyesítette a General Motorséval és a Fordéval ;az így létrejött Covisint elnevezésű e-piactér 35 ezer alkatrészgyártót egyesít ,becsült forgalma pedig rövid időn belül elérheti az évi 250 milliárd dollárt .


A DaimlerChrysler internetstratégiája a disztribúciót és az értékesítés utáni tevékenységet is felöleli .


Egy ,a Mercedes Management Consulting által elvégzett felmérés szerint az autógyártók csak 25 százalékkal részesednek a járművek értékesítése után keletkezett üzletekből ;Schremppék ezt radikálisan meg akarják változtatni .


Egy másik autós cég ,a Renault is arról számolt be ,hogy az internet felgyorsította a társaság növekedését ,s ez még nagyobb online beruházásokra késztette a vállalatcsoportot .1997 és 1999 között 550 millió frankot költött 36 webhelye tervezésére és egy ,mind a 18 ezer partnerét összekötő intranet kiépítésére .


Ebben az esztendőben a cég további 550 millió frankot akar internetes tevékenysége fejlesztésére fordítani ,s világméretűvé akarja kiterjeszteni online dealeri hálózatát ,azzal a nem titkolt céllal ,hogy vezető e-kereskedelmi szerephez jusson az európai autógyártók között .


Ennek jegyében online autóvásárlási rendszert vezet be ;abban az ügyfél személyre szabhatja járművét ,a fizetést is beleértve .


Noha néhány cég nagy csinnadrattával kürtöli világgá internetstratégiáját ,a hagyományos cégek webforradalma általában csendben folyik ,különösen a dot.comokéhoz viszonyítva .


A tekintélyes ,régi társaságok -például az acél- vagy az olajiparban -internetes jelenlétük B2B szinergiáira összpontosítanak .


Arra használják a világhálót és az e-kereskedelmet ,hogy kiszolgálják ügyfeleiket ,illetve új közös vállalkozásokat és projekteket tárjanak fel más cégek beszállítóival -nagyjából oly módon ,ahogy azt a Covisint teszi az autóiparban .


Ilyen jellegű fejleménynek lehettünk tanúi idén júniusban :Európa négy legnagyobb acélgyártója egyesítette erejét termékeinek értékesítésére ,illetve nyersanyagok és szolgáltatások vásárlására az interneten .


Egyebek között ebből is fakad ,hogy a luxemburgi Arbed ,a francia Usinor ,a német ThyssenKrupp és a brit-holland Corus ebben az évben nagyjából a felét fogja adni az Európai Unió 160 millió tonnás acéltermelésének .


A "négy nagy "két független e-kereskedelmi vállalkozást hoz létre :a Steel24-7.comot ,illetve a ByForMetals.comot ;ezek nyersanyagvásárlásért ,illetve a termékeladásért lesznek felelősek .


Az óriáscégek nem közölték ,mennyi acélt szándékoznak értékesíteni ezeken a -tervek szerint még az év végéig beinduló új -vállalkozásokon keresztül ,de megfigyelők szerint termelésük 20-40 százalékát is eladhatják online .


Ha csakugyan így lesz ,akkor 10-20 százalékkal is csökkenhet a termékek végfelhasználókhoz való juttatásának költsége .

A dokumentumban összesen 20 mondat ezen belül 59 tagmondat talalható. A dokumentumban szereplő mondatok a küvetkezőképpen épülnek fel: 184 főnévi csoport, 60 jelzői melléknévi szerkezet, 24 határozószói csoport, 8 főnévi igenév szerepel.

A dokumentumban összesen 441 szó jelenik meg.

Az egyes színek jelentése:
Főnév
Ige
Számnév
Melléknév
Névelő
Névutó
Mondat értékű szó
Névmás
Kötőszó
Határozószó
Nyilt tokenosztály