13. gyakorlat
Internetes toplista
A Sobics játék internetes toplistás változata (forrás). Fogalmak: LoadVars,
load esemeny, send(), load(), sendAndLoad().
Flashben:
var lv:LoadVars = new LoadVars(); lv.playerName= playerName.text; lv.score = score; var sl:LoadVars = new LoadVars(); //server list sl.onLoad = function() { names = sl.names; scores = sl.points; gotoAndStop("toplista"); } lv.sendAndLoad("http://www.inf.u-szeged.hu/~ber/okt/mm/sobics.php", sl, "POST");PHP-ben:
<?php if ( isset( $_POST['playerName'] ) ) { $line = $_POST['playerName']; $line .= ";".$_POST['score']; $line .= ";".$_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $line .= ";".date('Y. m. d. G:i:s')."\n"; $f = fopen("sobics.txt", "a"); fwrite($f, $line); fclose($f); } function cmp($a, $b) { if ($a[1] == $b[1]) { return 0; } return ($a[1] < $b[1]) ? 1 : -1; } $i = 0; $f = fopen('sobics.txt', 'r'); while( ($list = fgetcsv($f, 1000, ";")) !== FALSE ) { $t[$i++] = array($list[0], $list[1]); } fclose($f); usort($t, "cmp"); for ( $i = 0; $i != 5; $i++ ) { $nevek .= $t[$i][0]."\n"; $pontok .= $t[$i][1]."\n"; } echo "names=".$nevek."&points=".$pontok; ?>
12. gyakorlat
A versenyre beküldött játékok beérkezési sorrendben:- Crash Down PR - forrás
- Agyelszivó - forrás
- Meteor Storm - forrás
- New Sobics
- Smiley Collector - forrás, zene lejátszó forrás
- Birkaszedő - forrás
- Sobics 2030 - forrás
11. gyakorlat
- A bírón elérhető a kurzus, lehet feltölteni a megoldasokat.
-
Filterek: A Carp játék filteres változata. (Forrás).
Fogalmak: Filters panel, Tween + filter (Forrás), filterek ActionScriptben
var shadowfilter:DropShadowFilter = new DropShadowFilter( 15, //distance, 45, //angleInDegrees, 0x000000,//color, 0.7, //alpha, 8, //blurX, 8, //blurY, 1, //strength, 3, //quality, false, //inner, false, //knockout, false); //hideObject
- setInterval()
var interval:Number = setInterval(fadeImage, 50, img_mc); function fadeImage(target_mc:MovieClip):Void { target_mc._alpha -= 5; if (0 >= target_mc._alpha) { target_mc._visible = false; clearInterval(interval); } }
- MovieClipLoader osztály. Példa
- Debuggolás
10. gyakorlat
- Crash Down: A Crash Down játék. (Forrás). Fogalmak: Tween(), MotionFinished
- Carp: A Carp játék (Forrás). Fogalmak: startDrag(), stopDrag(), onMouseWheel()
- Versenyfelhívás! Lehet játszható programokkal pályázni a Crash Down, a Carp, az Almaszedő, vagy a Sobics játékok felturbózásával. A megoldásokat (forráskóddal együtt) emailben lehet küldeni április 25-ig. A pályázók neve és programja ezen a honlapon lesz megtekinthető. A helyezések megállapítása Moodle-os szavazással fog történni, ahol mindenki egyszer szavazhat. Szavazni az április 28-val kezdődő hét folyamán lehet. Az első négy helyezet 8, 6, 4, ill. 2 pontot kap a helyezésének megfelelően. A pontokat a Moodle-os pontszámhoz adjuk hozzá.
9. gyakorlat
- Almaszedő játék: Az Almaszedő játék. (Forrás). Fogalmak: enterFrame esemeny, listenerek, Key és Mouse objektum, billentyűzet kezelése, hitTest()
- Fourtyfive játék (forrás)
8. gyakorlat
- Sobics: A Sobics játék. (Forrás).
- Toplista + Toplista.txt
7. gyakorlat
- Tizenötös játék: A tizenötös játék mozgó csempés változata (Forrás). Beérkezett megoldások: Novák Ferenc, Paulik Róbert
- Smart clip: Készítsünk nyomógombot melynek paraméteréül adható meg a felirata és, hogy hova ugorjon. Kiindulási forrás, kész mozi forrása. Fogalmak: Smart Clip, paraméteres MovieClip, Component Definition ablak.
6. gyakorlat
- Háttérzene MC: készítsünk háttérzene vezérlő MC-t! (kész mozi forrása) Erőforrások: krakout.mp3 zene, audio.png icon.
- Tizenötös játék: Készítsük el a tizenötös játékot! (kiindulási forrás, kész mozi forrása) Fogalmak: attachMovie, removeMovieClip, linkage, tömbök, asszociatív tömbök, Array osztály, sort(), rendezés saját metódussal, push(), pop(), eval()
- Házi feladat: A tizenötös játék mozgó csempés változata. Megoldásokat lehet küldeni emailben!
5. gyakorlat
- 7. lecke: Hangok. Fogalmak: hangok importálása, folyam hang (stream sound) vagy esemény hang (event sound), szinkronizálás képkockával vagy saját idősík, start, stop
- Céltábla: Készítsük el a céltáblára klikkelős programot! (kiindulási forrás, kész mozi forrása) Fogalmak: onMouseDown, onMouseUp, linkage: export to ActionScript, Sound osztály, attachSound(), start(), Math osztaly, random(), Az 1. framen:
var snd:Sound = new Sound(); snd.attachSound("durr"); ct.onMouseDown = function() { snd.start(); }
4. gyakorlat
- Feladat: Animáljunk betűket! (Forrás)
- Feladat: Összetett animáció.(Forrás) Fogalmak: Csillapítás (easing).
- Feladat: Készítsünk analóg órát! (Kész mozi forrása) Fogalmak: new Date(), frame action, mozi átmáretezése, másodpercenkénti képkockák száma (fps)
d = new Date(); mp._rotation = 180 * d.getSeconds() / 30; nagy._rotation = 180 * d.getMinutes() / 30; kis._rotation = 180 * (d.getHours() % 12 ) / 6;
3. gyakorlat
- 5. lecke: Gombok. Fogalmak: nyomógomb típusú szimbólum, up, over, down, hit képkockák. Kulcsképkocka és beszúrása. Frame és object action, példány elnevezése (Instance Name), gotoAndPlay, gotoAndStop. Képkocka címkéje (Frame Label) Object action:
on (press) { gotoAndStop(15); }Frame action
g.onPress = function () { gotoAndStop(15); }
2. gyakorlat
- 2. lecke: Szimbólumok
- 3. lecke: Rétegek
- 4. lecke: Szövegek
1. gyakorlat
1. lecke: RajzolásKurzus követelményei
A kurzus teljesítéséhez szükséges százalékok az alábbiak szerint oszlanak meg.-
Rendszeres számonkérés a gyakorlatokon: (20%)
- kb. minden második héten, a gyakorlatok elején, teszt a Moodle rendszerben. A moodle-ban a kurzus beirtkozási kódja: mm.
- Összesen 5 teszt várható, mindegyiken 8 kérdéssel a gyakorlat és az előadás(!) addig elhangzott anyagából.
-
Önálló kötelező feladat elkészítése: (20%)
- A program eljuttatandó a gyakorlatvezetőhöz május 4. (vasárnap) éjfélig (23:59:59).
- A programmal elérhető pontok legalább 50%-at meg kell szerezni, hogy a gyakorlat érvényes legyen.
- Mivel a "kötelező program" elkészítésére bőséges idő áll rendelkezésre és az értékelési szempontok is előre ismertek, utólagos "javításra" valamint a határidő kitolására nincs lehetőség.
- A program pontos specifikációja elérhető a /pub/multimedia könyvtárból a kabinetes gépeken.
-
Évközi dolgozat (Midterm): (20%)
- A teljes évfolyamnak közösen, április 3-án az előadás idejében és helyén, az addigi elméleti és gyakorlati ismeretanyagból.
- Nincs kötelező minimum, nem számít bele a "vizsgára bocsátható" számításba, csak a végső érdemjegybe.
-
Vizsga (Kollokvium): (40%)
- Csak akkor vizsgázhat a hallgató, ha hozza a min. 20%-ot a gyakorlatról (tesztek + az önálló feladat).
- A vizsgán elérendő min. 50%. Ha <50%, automatikusan elégtelen vizsgajegy a többi részteljesítés eredményétől függetlenül.
[ 0%, 50% ) elégtelen (1) [ 50%, 60% ) elégséges (2) [ 60%, 75% ) közepes (3) [ 75%, 85% ) jó (4) [ 85%, 100% ] jeles (5)