Berend Gábor
Programozás I. tematika
Objektum orientáltság
- UML alapok (vizuális modellezés, jelölésrendszer, eszköz, modell, nézet, diagram)
- Objektumok - állapota, viselkedése, identitása, élete
- Osztály, csomag, osztálydiagram (asszociáció, aggregáció, öröklődés)
- Objektum interfésze, implementáció elrejtése
- Implementáció újrafelhasználása - kompozíció, aggregáció
- Interfész újrafelhasználása - öröklődés, polimorfizmus
A Java nyelv
- Primitív típusok
- Osztályok - új típusok létrehozása, mezők, metódusok, csomagok
- Generikus osztályok
- Fordítás és futtatás, virtuális gép, futtató környezet
- Megjegyzések, dokumentáció, kódolási stílus
- Programfutás vezérlés, operátorok, precedencia, vezérlési szerkezetek, tömbök
- Inicializálás és takarítás, konstruktor, szemétgyűjtés
- Újrafelhasználhatóság - kompozíció, aggregáció, öröklődés, implementáció elrejtése
- Operáció kiterjesztés és felüldefiniálás, polimorfizmus, kései kötés
- Végső adatok, metódusok és osztályok
- Absztrakt és interfész osztályok, "többszörös öröklődés", belső osztályok
- Hibakezelés kivételekkel és futás közbeni típusazonosítás (RTTI)
- Osztálykönyvtárak (kollekciók, iterátorok, I/O rendszer, GUI)