Élményalapú oktatás gyerekeknek az EPAM-nál
Nappali tagozat
2019/2020 II. félév
Alapadatok
-
A tantárgy kódjai: ITN00196szv,
ISZV00-00196, XP0021-ÉlmOkt-EPAM.
-
Kreditérték: 2.
-
Heti óraszám: 2.
-
A tantárgy típusa és értékelés módja:
gyakorlat, gyakorlati jegy.
-
Tantárgyfelelős:
Dr. Holló Csaba, egyetemi adjunktus,
Szoftverfejlesztés Tanszék.
-
Oktatók és elérhetőségeik:
-
Bartha Szofi, Szofi_Bartha@epam.com
-
Farkas Anikó, Farkas.Aniko@stud.u-szeged.hu.
-
Előfeltétel: a Scratch nyelv alapos ismerete,
kivételes esetektől eltekintve az
Ismerkedés a Scratch játékos programnyelvvel
EPAM kurzus elvégzése.
A tantárgy célja
-
A tantárgy célja, hogy a hallgatók elsajátítsák
a Scratch nyelv tanítási módszertanát általános
iskolai gyerekeknek, beleértve az órákra történő
megfelelő felkészülést, a gyerekekkel valü megfelelő
viselkedést és a váratlan helyzetek kezelését.
A tantárgy elvárt kimeneti követelményei
-
Tudás.
A hallgató ismeri a Scartch nyelvet, és azon belül azonosítani
tudja a gyerekek által nehezebben érthető anyagrészeket.
-
Kéesség.
A hallgató a tanításhoz megfelelően építi fel az egyes Scratch
ismeretanyagokat, és kidolgozza azok tanítási módszereit.
Asszertív kommunikációra képes, reflektál a gyerekek igényeire,
és könnyen megérteti magát a gyerekekkel. A hirtelen jövő,
szélsőséges szituációkat hatékonyan kezeli, az óráin fenn tudja
tartani az érdeklődést és motiválja a gyerekeket.
-
Attitüd.
A hallgató türelemmel és megértéssel fordul a gyerekek felé, az
órára felkészülten érkezik, és folyamatosan reagál a diákok
igényeire.
-
Felelősség, autónómia.
A hallgató a képességnél felsorolt tevékenységeket önállóan végzi,
és tevékenységéért felelősséget vállal.
Az egyes alkalmak témája
-
1 - 4. hét: Módszertani felkészítés.
A tanítandó feladatok
áttakintése, tipikus szakmai és pedagógiai hibák megbeszélése.
-
5. hét: Tanítás.
1. óra a gyerekekkel.
Ismerkedés a Scratch alapjaival
-
6. hét: Tanítás.
2. óra a gyerekekkel.
Karakter irányítás Scratch-ben,
a Scratch érzékelés funkciója.
-
7. hét: Tanítás.
3. óra a gyerekekkel.
Másolatok létrehozása,
egyéni karakterek importálása képből.
-
8. hét: Tanítás.
4. óra a gyerekekkel.
Projektek remixelése (egy
már létező projekt kibővítése), jelmezváltás.
-
9. hét: Tanítás.
5. óra a gyerekekkel.
Játék a csússz paranccsal.
-
10. hét: Tanítás.
6. óra a gyerekekkel.
Önálló munka gyakorlása az előzőleg
megszerzett ismeretek alkalmazásával.
-
11. hét: Tanítás.
7. óra a gyerekekkel.
String kezelés Scratch-ben.
-
12. hét: Tanítás.
A gyerekek projektkészítésének mentorálása.
-
13. hét: Tanítás.
A gyerekek projektkészítésének mentorálása.
-
14. hét: Tanítás.
A gyerekek projekt bemutatója.
Ajánlott irodalom
A foglalkozásokon való részvétel követelményei
és a távolmaradás pótlásának lehetősége
-
Kettőnél több igazolatlan hiányzás esetén a
kurzus nem teljesíthető.
-
A hiányzás akkor igazolt, ha azt az oktató
előzetesen engedélyezte, vagy ha azt a
folyamatos hiányzás(oka)t követő egy héten
belül a hallgató megfelelően igazolja
(pl. orvosi igazolással).
-
Pótlás nem lehetséges.
Az értékelés kialakítása.
-
A felsorolt kompetenciák szükségesek a kurzus teljesítéséhez.
Elégségesnél jobb osztályzat szerzésénél a fent említettek
minősége döntő fontosságú.