Holló Csaba honlapja

Szakmódszertan 2., A., H. önálló vizsga kurzusleírás
2020/2021 II. félév

Alapadatok

Tematika

További fejlesztendő kompetenciák

Ajánlott irodalom

  1. A tantervelmélet és a pedagógiai értékelés alapjai
  2. Nemzeti alaptanterv (NAT) (.pdf)
  3. Kerettantervek
  4. Ollé János: Az oktatás módszerei
  5. Ollé János: Az oktatás szervezeti formái és szervezési módjai 1. rész és 2. rész.
  6. Hartyányi Mária, dr. Sediviné Balassa Ildikó, Chogyelkáné Babócsy Ildikó, Téringer Anita, Ekert Sára, Darragh Coakley, Shane Cronin, Maria Teresa Villalba de Benito, Guillermo castilla Cebrián, Sonia Martinez Requejo, Eva Jiménez Garcia, Martina Manénová, Vera Tauchmanova: Fordított osztályterem a gyakorlatban, ITStudy Hungary, 2018.
  7. Ollé János: A hálózatelmélet oktatási alkalmazása, konnektivizmus, a hálózati munka.
  8. Ollé János: Tanítási-tanulási stratégiák
  9. Janurikné Soltész Erika: Motiválás, aktivizálás, megerősítés.
  10. Ábrányi Andrea: Tanítási módszerek alkalmazása az informatika órán, szakdolgozat, 2011.
  11. Szlávi Péter, Zsakó László: Informatika oktatása
  12. Dr. Abonyi-Tóth Andor, Dr. Turcsányi-Szabó Márta: A mobiltechnológiával támogatott tanulás és tanítás módszerei, Educatio, 2015
  13. Megan Poore: Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?
  14. Lenkovics Ildikó: A tanítás tanulása
  15. Gombos Eszter, Németiné Vígvári Edit: Kézikönyv vezetőtanárok számára
  16. Dr. Nyéki Lajos: Szakmódszertan informatika szakos mérnöktanárok számára , Belépés vendégként
  17. Dr. Nyéki Lajos: Felkészülés a tanítási órákra, 2017.
  18. Dr. Abonyi-Tóth Andor, Dr. Turcsányi-Szabó Márta: A digitális írástudás fejlesztésének lehetőségei, Educatio, 2015.
  19. Námesztovszki Zsolt: Oktatásinformatika, Újvidéki Egyetem, 2013.
  20. Lévai Dóra, Papp -Danka Adrienn: Interaktív oktatásinformatika, Eszterházy Károly Főiskola, Eger, 2015.
  21. Vörös Péter: Oktatástechnológia és -informatika agrár-mérnöktanár szakos hallgatók számára, Kaposvári Egyetem, 2011.
  22. Módszerkocka: Óraterv az iskolában
  23. Rozgonyi-Borus Ferenc, Dr. Kokas Károly: Informatika középiskolásoknak, Mozaik Kiadó, Szeged, 2005.
  24. Rozgonyi-Borus Ferenc: Példatár, informatika, 9-12, Mozaik Kiadó, Szeged, 2004.
  25. Reményi Zoltán, Siegler Gábor, Szalayné Tahy Zsuzsanna: Érettségire felkészítő feladatgyűjtemény - Informatika, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2004.
  26. Bíró Zsolt, Csúri Péter, Fodor Zsolt: 10 próbaérettségi infornatikából, középszint, írásbeli, Maxim Kiadó, Szeged, 2006.
  27. Holczer József: Informatika szóbeli érettségi közép- és emelt szinten, Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest, 2008.
  28. Holczer József: Informatika gyakorlati érettségi közép- és emelt szinten, Jedlik Oktatási Stúdió, Budapest, 2011.
  29. Dorozsmai Károly: 60 tétel informaikából, középszint - szóbeli, Maxim Kiadó, Szeged, 2008.
  30. Benke Gabriella: Színes érettségi feladatsorok informatikából, középszint - gyakorlati, Maxim Kiadó, Szeged, 2009.
  31. Jónás Katalin, Juhász Tibor, Kévés Rita, Siegler Gábor, Tóth Tamás, Végh András: Informatika feladatgyűjtemény 9-10, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2008.
  32. Dr. Dancsó Tünde - Korom Pál: Informatika 9-10, Nemzedékek Tudása Tankönyvkiadó, Budapest, 2013.
  33. Korom Pál: Informatika 9. tanmenet (docx) Dr. Dancsó Tünde, Korom Pál: Informatika 9-10. tankönyvéhez
  34. Korom Pál: Informatika 10. tanmenet (docx) Dr. Dancsó Tünde, Korom Pál: Informatika 9-10. tankönyvéhez
  35. Szabó Márk: Informatika tételek: Emelt szintű érettségi témakörök vázlatai, 2016: GoogleBooks, pdf.
  36. Erdősi Péter Máté, Solymos Ákos: IT biztonság közérthetően - 2019
  37. Prusi: Szakdolgozat az információk hitelességéről
  38. Aczél Petra: Médiameggyőzés
  39. Dombi Judit, Farkas Judit, Gúti Erika: Asszimetrikus kommunikáció, SZAK Kiadó, 2018.
  40. Koltay András, Török Bernát: Sajtószabadság és médiajog a 21. század elején: 3. , 4.
  41. Slezák Csaba: Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai
  42. Müller Zsuzsanna: A Wikipédia tartalmi megbízhatóságának kérdése. TMT 58. évfolyam (2011) 7. szám.
  43. Forgó Sándor: Az internetes információ megbízhatósága, hitelessége
  44. Digitális Pedagógiai Módszertani Központ: Mit jelent a GDPR az oktatási intézményekre nézve?
  45. Racsko Réka: Digitális átállás az oktatásban
  46. Takács Viktória: Gondolkodjunk 3D-ben! A közösségi vita módszertana, Demokratikus Ifjúságért Alapítvány, 2014.

Teljesítési feltételek

Kapcsolat

Felhívjuk a tisztelt hallgatók figyelmét a következőkre:

  1. Kizárólag az u-szeged.hu tartományból küldött levelekre garantáljuk a választ, és személyes információkat (pl. pontszámot) csak a hallgató http://www.stud.u-szeged.hu/ címen található egyetemi levelező rendszerbeli saját címéről küldött levelére válaszolva, vagy CooSpace üzenetben adunk ki.
  2. Levélre, üzenetre csak akkor válaszolunk, hogyha az tartalmazza a hallgató nevét, Neptun kódját, pontos szakját (azt is, hogy nappalis vagy levelezős), és a tárgy pontos nevét, amivel kapcsolatban megkeres. Ezen információk hiányában a levél/üzenet válasz nélkül törlésre kerül!

Valid HTML5