Számítógépes grafika alapjai (2016-2017)
Órák időpontja:
Nappali tagozat:
Előadás: (Számítógépes grafika előadás )
Gyakorlat: hétfő: 12-13, IR-225 terem
Előadás: (Számítógépes grafika előadás )
Gyakorlat: hétfő: 12-13, IR-225 terem
Követelmények:
Előadás (kollokvium):
Az előadás látogatása nem kötelező.
Elméleti vizsgát az tehet, aki sikeresen teljesítette a gyakorlatot (megszerezte a legalább elégséges
gyakorlati jegyet). A vizsgán 40 pont szerezhető.
A vizsgán semmilyen segédanyag nem használható.
|
|
Levelező tagozaton |
---|
A gyakorlat konzultációs jellegű, látogatása nem kötelező. (5 fő alatt a kurzus olvasókurzus lesz.)
|
Kötelező feladat:
Nappali tagozaton | |
---|---|
A kötelező program beadási határideje: az utolsó előtti szorgalmi hét vasárnapján, 23:55
|
Levelező tagozaton | |
---|---|
A kötelező program beadási határideje: 2016. november 29. vasárnap 23:55
|
Előadás:
- Történelmi áttekintés.
Pontok rajzolása OpenGL-ben.
- Algoritmusok raszteres grafikához- Egyenes és kör rajzolása.
- Grafikus primtívek kitöltése.
- Grafikus primitívek kitöltése mintával.
Vastag primitívek rajzolása.
- Vonalstílusok.
Vágás. - Geometriai transzformációk.
forgatási transzformáció (levezetés) - Koordináta transzformációk, nézetek.
Animáció. - Vetítések.
- Látható vonalak és felületek meghatározása.
- Látható felszín algoritmusok.
- Megvilágítás.
- Árnyékolás.
Sugárkövetés. - Karakterek generálása.
Színmodellek.
Az előadás teljes anyaga PDF.
Ajánlott irodalom:
- Foley J.D, van Dam A., Feiner S.K. Hughes J.F. (1999) Computer Graphics. Principle and practice, Addison-Wesley
- Szirmay-Kalos L. (1999) Számítógépes grafika, Computerbooks
- Szirmay-Kalos L., Antal Gy., Csonka F. (2003) Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés, Computerbooks
- http://sirkan.iit.bme.hu/~szirmay/grafika/graf.pdf
- /pub/szgrafika
- Tanács Attila gyakorlati anyaga
Gyakorlatok:
Linkek
- A Three.js függvénykönyvtár weboldala
- Three.js bevezető
- Johannes-Raida.de
- Aerotwist
- LearningThreeJS.com
Egy másik weboldalam...