1. and bx,3 -> BX értéke és a 3-as szám között bitenkénti logikai ÉS műveletet végez, majd az eredményt BX-be tárolja. (Másképpen: BX alsó 2 bitjét változatlanul hagyja, a többit viszont nullázza.) Memóriát és más regisztert nem módosít. A jelzők közül CF, PF, AF, ZF, SF és OF módosulhat. lodsb -> A DS:SI címen levő bájtot AL-be tölti, majd SI-t növeli vagy csökkenti eggyel DF értékétől függően. Memóriát, jelzőt és más regisztert nem módosít. mov bp,[bp] -> A memória SS:BP címén levő szót kiolvassa és BP-be tölti. Más regisztert, jelzőt vagy memóriát nem módosít. dec dh -> DH értékét csökkenti eggyel. PF, AF, ZF, SF és OF értékét módosítja. Más regisztert vagy memóriát nem módosít. 2. 1. sor -> mov dx,0 4. sor -> mov cx,N 5. sor -> jcxz @vege 7. sor -> mul bx 9. sor -> @vege: Extra hiba: 8. sor -> loop @ciklus 3. (a) mov bh,0 cwd add ax,bx adc dx,0 (b) mov ax,N mov bx,ax shl bx,2 add ax,bx shl bx,1 add ax,bx 4. SZAMOL PROC pushf push bx cx dx si mov ax,0 jcxz @vege @kulso: mov bl,[si] mov dl,8 @belso: shl bl,1 adc ax,0 dec dl jnz @belso inc si loop @kulso @vege: pop si dx cx bx popf ret SZAMOL ENDP A programban SHL helyett bármelyik léptető- vagy forgató utasítás is állhat.