glMatrixMode(GL_MODELVIEW); glLoadIdentity();
| Művelet | Függvény | Hatása | ModelView | 
| Aktuális mátrix a verembe | glPushMatrix(); | ModelView-t "megjegyezzük". | I | 
| Eltolás (T) | glTranslatef(tx, ty, tz); | ModelView = ModelView * T | I * T | 
| Elforgatás adott irány körül (R) | glRotatef(angle, x0, y0, z0); | ModelView = ModelView * R | I * T * R | 
| Skálázás (S) | glScalef(sx, sy, sz); | ModelView = ModelView * S | I * T * R * S | 
| Csúcspont megadás | glVertex3f(x, y, z); | I * T * R * S * Transp[x, y, z, 1] | I * T * R * S | 
| Aktuális mátrix a veremből | glPopMatrix(); | A legutóbbi ModelView-t visszaállítjuk. | I | 
![]()  | 
	      Windows: transformation.exe   glut32.dll Linux: /pub/szgrafika/szamitogepes_grafika/Tutors.linux/transformation Bal egérgomb: paramétermódosítás. Jobb egérgomb: opciók (mindkét panelen!).  | 
	    
	
	Geometriai transzformációk téglatestekkel, egyszerűtől az összetettebbig
	
      
	
	Megoldások:  
	kocka_trafo.c  
      kocka_trafo2.c
	
	
	
	Tank modellezése
      