Angol nyelvű leírás a GLUT dokumentációban
void BitmapText( GLfloat x, GLfloat y, char *string )
{
  int len, i;
  glRasterPos2f( x, y );
  len = (int) strlen ( string );
  for ( i = 0; i < len; i++ ){
    glutBitmapCharacter ( GLUT_BITMAP_HELVETICA_18, string[i] );
  }
}
	
      
void StrokeText( char *string )
{
  int len, i;
  len = (int) strlen ( string );
  for ( i = 0; i < len; i++ ){
    glutStrokeCharacter ( GLUT_STROKE_ROMAN, string[i] );
  }
}
	
      A BitmapText() esetén a szöveg x, y koordinátáját is át kell adni. StrokeText() esetén geometriai transzformációkkal lehet a szöveget pozícionálni.
  BitmapText( -5.0, 0.0, "proba szoveg" );
  glPushMatrix();
  glColor3f( 1.0, 1.0, 0.0 );
  glTranslatef( 0.0, 11.0, 0.0 );
  glRotatef( 30.0, 0.0, 0.0, 1.0 );
  glScalef( 0.1, 0.1, 1.0 );
  StrokeText( "proba szoveg" );
  glPopMatrix();
    
    
    static int MenuID, SubMenuID;
/* Almenü készítése */ SubMenuID = glutCreateMenu( ProcessMenu ); glutAddMenuEntry( "Almenu 1. opcioja", 3 ); glutAddMenuEntry( "Almenu 2. opcioja", 4 ); /* Főmenü készítése */ MenuID = glutCreateMenu( ProcessMenu ); glutAddMenuEntry( "1. menupont", 1 ); glutAddMenuEntry( "2. menupont", 2 ); glutAddSubMenu( "Almenu", SubMenuID ); /* Almenü hozzáadása */ glutAddMenuEntry( "Kilepes", 5 ); glutAttachMenu( GLUT_RIGHT_BUTTON ); /* Menü a jobb egérgomb lenyomására jelenik majd meg. */
void ProcessMenu(int value)
{
  switch( value )
    {
    case 1:
      /* 1. menüpont kiválasztva. */
      break;
      
    case 2:
      /* 2. menüpont kiválasztva. */
      break;
      
    case 3:
      /* Almenü 1. opciója kiválasztva. */
      break;
    
    /* És így tovább... */
    }
  
  glutPostRedisplay();
}
	
      