program:
COV és az ablak kiválasztása;
for minden pásztázó vonalra do
for minden képpontra do
begin
fénysugár meghatározása;
for minden tárgyra do
if a tárgyat metszi a fénysugár és eddig az
a legközelebbi metszéspont then jegyezzük meg
a metszéspontot és a tárgyat;
a legközelebbi metszésponothoz tartozó tárgy színének
megfelelő lesz a képpont
end;
utána megvizsgáljuk, hogy a metszéspont a poligon belsejében van-e

vetítsük párhuzamosan (pl.xz síkra) - elhagyjuk az egyik koordinátát
(pl. y), majd megnézzük, hogy P' a vetületben van-e.
COV: |
(x0
,y0 ,z0) |
középpont
közepe: |
(x1
,y1 ,z1) |
a
sugár egyenese: |
|
x
=
x0 + t(x1 - x0) |
y
= y0 + t(y1
- y0) |
z
= z0 + t(z1
- z0) |
= x0 + t· x |
= y0 + t· y |
= z0 + t· z |
|
metszéspont gömbbel: (a, b, c) középpont,
r sugár:
(x - a)2 + (y -
b)2 + (z - c)2
= r2
(x0 + t·
x
- a)2 + (y0
+ t·
y
- b)2 + (z0
+ t·
z
- c)2 = r2
t-re nézve másodfokú egyenlet, 2,1,0 db megoldás
normális vektor az (x, y, z) metszéspontban:

metszéspont poligonnal:
először meghatározzuk az egyenes és a poligon síkjának a metszéspontját:
Ax + By + Cz + D = 0
A(x0 + t·
x)
+ B(y0 + t·
y)
+ C(z0 + t·
z)
+ D = 0

(ha A·
x
+ B·
y
+ C·
z
= 0, akkor az egyenes és a sík párhuzamos),
Kövessük a fénysugár útját visszafelé, a nézőponttól kiindulva:

Ha egy fénysugár találkozik egy tárggyal, akkor a tárgy felszínének
az a pontja olyan színű lesz, amit a
direkt és globális fénysugarak
az áthatolt fénysugarak
együttesen határoznak meg. Ezeknek a fénysugaraknak a színét úgy határozhatjuk
meg, hogy az útjukat visszafelé követjük hasonlóképpen.
a sugarak követése független egymástól
paralell feldolgozás (transzputer)
sok geometriai számítás ( metszéspontok, tartalmazás)
rekurzió! (követés 3-4 mélységig)