Beadható programok
1. Éldetektáló operátorok
Sobel, Prewitt operátorok megvalósítása. A GUI-n lehet egy kapcsoló, amivel ki lehet választani,
hogy melyik operátort hajtsa végre.
2. Cimkézés
Cimkéző algoritmus írása. Input egy bináris kép, fekete(0) háttéren fehér( 1 vagy 255 ) objektumok
vannak. A nem összefüggő objektumokat külön címkével lássa el. A cimkézés 1-től kezdődjön. A GUI-n lehessen
kiválasztani, hogy 4-szomszédság, vagy 8-szomszédság szerint történjen az összefüggő elmek meghatározása.
Tesztkép:
A GUI:
3. Animáció készítése állóképből
Adott egy kép, készíts olyan dobozt, amely ezt a képet adott szögig forgatja animációban. Az animáció lejátszására megvan a megfelelő doboz a VisiQuest-ben.
A GUI-n legyen egy csuszka (egész számok), amelyet [-360, 360] között lehet állítani, alapállapota 0. A doboz nem csinál mást, mint előállít egy mozgóképet,
amin az látszik, hogy elforgatja az inputot. Annyi frame-ből álljon az animáció, ahány fokkal lett elforgatva. Ügyelj arra, hogy a kép minden részlete látszódjon
a forgatás közben! A eredmény mérete lehet jóval nagyobb, mint az eredeti kép mérete.
A GUI:
4. Niblack küszöbölés
A Niblack küszöbölés során egy mozgó ablakot csúsztatunk végig a szürkeárnyalatos képen. Az ablak közepére eső pixelhez határozunk meg egy küszöb értéket.
A küszöb értéket az ablakban eső pixelek intenzitása határozza meg a következő képlet alapján:
T(x,y) = Avg( E(x,y) ) + k * Var( E(x,y) ),
ahol T(x,y) az (x,y) ponthoz tartozó küszöbérték, Avg(...) az ablakban szereplő intenzitások átlaga, Var(...) az ablakban lévő intenitások szórása, k egy valós konstans (lehet negatív is!!!).
Az E(x,y) az (x,y) ponthoz tartozó ablakban lévő intenzitások halmaza. Az algoritmus két paramétere ( ablak méret és k ) állítható legyen a GUI-n keresztül.
5. Hová illik a képrészlet?
Keresd meg, hogy a kivágott képrészlet hová illik a nagy képen! Jelöld be 3 pont vastagságú piros kerettel a képrészlet helyét a kimeneti képen!
Nagy kép:
Kivágott képrészlet:
6. Fehéredő keret készítése
Készíts olyan dobozt, amely egy képet fehéredő kerettel lát el! A keret mérete állítható legyen 1 és 100 között!
Tipp: a fehéredő kerethez célszerű távolságtérképet számolni (lásd: http://nik.bmf.hu/vamossy/GepiLatas2007/10Skeleton/szkeleton.ppt -- 15-26. dia). Több plusz pontot ér a feladat, ha színes (RGB) és szürkeárnyalatos képre egyaránt működik.
Minta a doboz párbeszédablakához:
Két eredménykép:
Szürkeárnyalatos kép | Színes (RGB) kép |
|
|
7. Két kép kombinálása
Készíts olyan dobozt, amely a megadott két input képet az alábbi módon kombinálja!
Aki korábban már választotta ezt a feladatot 1. kötelező programként, az nem választhatja most!!
8. Simítás képtérben
Készíts egy dobozt, amelyben ki lehet választani a simító maszk méretét (csúszkával) és azt is ki lehet választani, hogy
átlagoló vagy medián simítást alkalmazzon!
9. Affin transzformációk
Készíts dobozt skálázásra VAGY forgatásra!
Több részfeladat választható:
- Forgatás: backward transzformációval, legközelebbi szomszéd alapján
- Forgatás: backward transzformációval, bilineáris interpoláció alapján
- Skálázás: backward transzformációval, legközlelebbi szomszéd alapján
- Skálázás: backward transzformációval, bilineáris interpoláció alapján
Forgatási mátrixok
Skálázási mátrixok
Transzformációs mátrixok
Lineáris interpoláció
Bilineáris interpoláció
Backward transzformáció