Oktatás
Programozás I.
Tematika
Objektum orientáltság- UML alapok (vizuális modellezés, jelölésrendszer, eszköz, modell, nézet, diagram)
- Objektumok - állapota, viselkedése, identitása, élete
- Osztály, csomag, osztálydiagram (asszociáció, aggregáció, öröklődés)
- Objektum interfésze, implementáció elrejtése
- Implementáció újrafelhasználása - kompozíció, aggregáció
- Interfész újrafelhasználása - öröklődés, polimorfizmus
- Primitív típusok
- Osztályok - új típusok létrehozása, mezők, metódusok, csomagok
- Generikus osztályok
- Fordítás és futtatás, virtuális gép, futtató környezet
- Megjegyzések, dokumentáció, kódolási stílus
- Programfutás vezérlés, operátorok, precedencia, vezérlési szerkezetek, tömbök
- Inicializálás és takarítás, konstruktor, szemétgyűjtés
- Újrafelhasználhatóság - kompozíció, aggregáció, öröklődés, implementáció elrejtése
- Operáció kiterjesztés és felüldefiniálás, polimorfizmus, kései kötés
- Végső adatok, metódusok és osztályok
- Absztrakt és interfész osztályok, "többszörös öröklődés", belső osztályok
- Hibakezelés kivételekkel és futás közbeni típusazonosítás (RTTI)
- Osztálykönyvtárak (kollekciók, iterátorok, I/O rendszer, GUI)
-Kurzusleírás
-Egy egész használható jegyzet
-Tajti Ákos Java blogja
Gyakorlati segédletek
- Kezdeti lépések: a Java telepítése (Ürmös Beáta nyomán)
- Egy UML-diagram
- Java operátorok
- Láthatósággal kapcsolatos oldal
- Egy érdekes OutOfMemoryError
- Cikk a serializációról
Programok
- Parancssori.java
- Parancssori2.java
- Parancssori3.java
- Operatoros
- Sikidom interface
- Teglalap osztály
- Negyzet osztály
- Allat interface
- Csirke osztály
- Kutya osztály
- BerniPasztor osztály
- Konstruktor2 osztály módosítása, ami fájlból és billentyûzetről is tud paramétert olvasni + kivételkezelés is van benne