A kurzus weboldala
Az előadás látogatása nem kötelező.
A gyakorlat teljesítésének feltétele, hogy a hallgató a gyakorlaton a zárthelyi dolgozatokból legalább 20 pontot szerzett és a gyakorlaton szerezhető maximális pontszám 50%-át (20 pont) elérte.
Ha a hallgató nem teljesítette a gyakorlati követelményeket, nem engedhető vizsgára.
Az elméleti vizsgán legfeljebb 60 pont szerezhető. Az elméleti vizsga akkor sikeres, ha a hallgató itt is legalább 50%-ot teljesít, vagyis legalább 30 pontot szerez.
Ponthatárok |
0-49 | elégtelen (1) |
50-62 | elégséges (2) |
63-74 | közepes (3) |
75-87 | jó (4) |
88-100 | jeles (5) |
Nappali tagozaton |
A gyakorlat látogatása kötelező, legfeljebb két alkalommal lehet hiányozni.
- Két ZH lesz egyenként 15-15 pontot lehet rá szerezni, tehát a ZH feladatokból összesen 30 pont szerezhető. Javító ZH-ra nincs lehetőség!
- Két kötelező feladatot kell beadni a megadott határidőig. Halasztási lehetőség nincs! A kötelező programnak meg kell felelnie a specifikációnak és a formai követelményeknek. Csak olyan program fogadható el, amely kabinetes rendszeren fordul és fut. A program kipróbálható a linux.inf.u-szeged.hu gépen. A program beküldése e-mailben történik. Csak a stud-os e-mail címről fogadható el kötelező program. A kötelező programra egyenként 5-5, azaz összesen 10 pont szerezhető.
|
Levelező tagozaton |
A gyakorlat konzultációs jellegű, látogatása nem kötelező.
- Egy ZH lesz az utolsó gyakorlat alkalmával, amely 80 percig írható. Egy módosító ZH-ra lesz lehetőség, amelynél nem csak javítani, de rontani lehet. Ennek időpontja a vizsgaidőszak első hetében lesz egy egyeztetett időpontban.
- Egy kötelező feladatot kell megoldani a félév során, és beküldeni december 2. 23:59-ig. A program beküldési határideje nem fog változni, és nem halasztható! A kötelező programnak meg kell felelnie a specifikációnak és a formai követelményeknek. Csak olyan program fogadható el, amely kabinetes rendszeren fordul és fut. A program kipróbálható a linux.inf.u-szeged.hu gépen. A program beküldése e-mailben történik. Csak a stud-os e-mail címről fogadható el a kötelező program. A kötelező programra 10 pont szerezhető.
|
Nappali tagozaton |
Az 1. kötelező program beadási határideje: 2012. november 3. szombat 23:59
Kötelező feladat:
Modellezetek egy vidámparkot 3D-ben! Legyen benne óriáskerék, forgó, dodgem, céllövölde, stb. Textúrákat nem kell alkalmazni, a modellek lehetnek egyszínűek. A program tartalmazzon időzített animációt is (pl. óriáskerék, forgó). Megvilágítás (lámpák) még nem kell.
A beadási formátum:
A program állhat egy vagy több fájlból, de a főprogramot tartalmazó fájl neve legyen az ETR azonosítótok. A forrásfájlok mellé legyen egy Makefile, amellyel a program a kabinetes környezetben (linux.inf.u-szeged.hu) lefordul. A forrásfájlokat és a Makefile-t másoljátok be egy könytárba, amelynek neve megegyezik az EHA kódotokkal.
Lépjetek ki a könyvtárból és a könyvtárat ezután csomagoljátok össze a
tar cvf EHA.tar EHA
paranccsal, ahol EHA jelöli a kötelező program könyvtárát. A programokat e-mailben küldjétek be a megadott határidőig!!
|
A 2. kötelező program beadási határideje: 2012. december 1. szombat 23:59 (a feladat az első kötelező program bővítése megvilágítással és további animációkkal)
1. ZH: 2012. november 8. csütörtök, a gyakorlat időpontjában
2. ZH: 2012. december 6. csütörtök, a gyakorlat időpontjában
|
Levelező tagozaton |
A kötelező program beadási határideje: 2012. december 2. vasárnap 23:59
Kötelező feladat:
Modellezzetek egy vidámparkot 3D-ben.
Az objektumok lehetnek egyszínűek, textúrákat nem kell alkalmazni. A modell tartalmazzon időzítést
és animációt is (pl. forgó, óriáskerék, körhinta). Lehessen egy animációt billentyűvel
vezérelni. Legyen valamilyen megvilágítás (égősor), amelyet billentyűvel lehet fel illetve
lekapcsolni. A vidámparkot lehessen körbeforgatni, vagy kamerával körbejárni.
A beadási formátum:
A program állhat egy vagy több fájlból, de a főprogramot tartalmazó fájl neve legyen az ETR azonosítótok. A forrásfájlok mellé legyen egy Makefile, amellyel a program a kabinetes környezetben (linux.inf.u-szeged.hu) lefordul. A forrásfájlokat és a Makefile-t másoljátok be egy könytárba, amelynek neve megegyezik az EHA kódotokkal.
Lépjetek ki a könyvtárból és a könyvtárat ezután csomagoljátok össze a
tar cvf EHA.tar EHA
paranccsal, ahol EHA jelöli a kötelező program könyvtárát. A programokat e-mailben küldjétek be a megadott határidőig!!
|
ZH: a csoport utolsó gyakorlatának alkalmával
|
- Történelmi áttekintés.
Pontok rajzolása OpenGL-ben.
- Algoritmusok raszteres grafikához- Egyenes és kör rajzolása.
- Grafikus primtívek kitöltése.
- Grafikus primitívek kitöltése mintával.
Vastag primitívek rajzolása.
- Vonalstílusok.
Vágás.
- Geometriai transzformációk.
forgatási transzformáció (levezetés)
- Koordináta transzformációk, nézetek.
Animáció.
- Vetítések.
- Látható vonalak és felületek meghatározása.
- Látható felszín algoritmusok.
- Megvilágítás.
- Árnyékolás.
Sugárkövetés.
- Karakterek generálása.
Színmodellek.
Az előadás teljes anyaga PDF.
Ajánlott irodalom:
- Követelmények, pont rajzolása OpenGL-ben
1. gyakorlat
- Egyenes és kör rajzolása OpenGL-ben
- Grafikus primitívek rajzolása OpenGL-ben, időzítés
- 3D modellezés
erdo2.c, Makefile.erdo2
cube_pattern.c, Makefile.cube_pattern
- Geometriai transzformációk OpenGL-ben
helicopter.c, Makefile.helicopter
- Szövegkiírás, menü
helicopter_menu.c, Makefile.helicopter_menu
- Animáció
helicopter_erdo.c, Makefile.helicopter_erdo
- 1. ZH
- Felszín láthatóságának beállítása, drótvázas megjelenítés
- Megvilágítás I.
helicopter_menu_lights.c, Makefile.helicopter_menu_lights
- Megvilágítás II.
torch.c, Makefile.torch
bolygok_fennyel.c, Makefile.bolygok_fennyel
- Színmodellek, szivárvány rajzolása, áttetszőség
helicopter_window.c, Makefile.helicopter_window
- 2. ZH
|