Beépített vezérlők
A térbeli modellezés áttekintésekor gyakran szükséges, hogy a színteret más nézőpontokból is megvizsgálhassuk. A kamera pozícióját, orientációját szabadon szabályozhatjuk a programunkból. Megtehetjük ezt akár animálva (folyamatosan mozgó kamera), vagy felhasználói interakcióra (egér vagy billentyűzet segítségével vezérelve). A Three.js tartalmaz jónéhány segéd objektumot a kamera összetett térbeli mozgatására.
| FirstPersonControls | Elsőszemélyes nézetnek megfelelő vezérlés. Mozgás billentyűkkel, körülnézés egérrel. |
| FlyControls | Repülőszimulátor-szerű vezérlés. Mozgás és kanyarodás billentyűzettel és egérrel. |
| RollControls | Térbeli mozgás és Z-tengely körüli forgás. |
| TrackballControls | Mozgás, forgás és zoom az egérrel. |
| OrbitControls | A kamera kering a színtér körül. |
| DeviceOrientationControls | Kamera mozgatása az eszköz orientációjának megfelelően. Mobil eszközökön. |
| OculusControls | Oculus Rift VR eszköz kötött kameramozgás. |
| OrthographicTrackballControls | TrackballControlls párhuzamos vetítéshez. |
| VRControls | Virtuális valóság (VR) vezérlő. |
Az első Three.js példaprogramunkban megmutattuk a TrackballControls vezérlő használatát. A többit is hasonlóan kell munkába állítani, ezeket itt nem részletezzük.