Jelenlegi hely

2-dimenziós Tower defence játék implementálása Unity-vel

A témát kiíró oktató neve: 
Varga László Gábor
Meghirdető egység: 
Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika
Témakör: 
szoftverfejlesztés
számítógépes grafika
Típus: 
Szakdolgozat
A feladat megnevezés: 
2-dimenziós Tower defence játék implementálása Unity-vel
A feladat angol megnevezése: 
Implementation of a 2-dimensional Tower defence game with Unity
Hány fő jeletkezhet: 
1
Milyen szakos hallgatók számára: 
Gazdaságinformatikus BSc
Mérnökinformatikus BSc
Programtervező informatikus BSc
Feladat rövid leírása: 

A jelentkező feladata egy 2-dimenziós „tower defence” játék implementálása a Unity grafikus motor felhasználásával.

 

A programnak az alábbi elemeket kell tartalmaznia:

  • A játéktér egy két dimenziós rács, amelyen a négyzetek között ellenfelek mozognak. Az ellenfelek hullámokban érkeznek és a céljuk, hogy a játéktéren elhelyezett kiinduló mezőről egy célmezőre eljussanak. Ezen céljuk elérésében kell a játékosnak megakadályozni az ellenfeleket.

  • A játéktéren különböző típusú mezők találhatóak. Ezek között mozognak az ellenfelek. Bizonyos mezőkön az ellenfelek át tudnak haladni, más mezőkre a játékos védőtornyokat tud helyezni, amelyek megtámadják a környezetükbe érő ellenfeleket.

  • Az ellenfelek útkereső algoritmus segítségével igyekezzenek a lehető legjobb útvonalon eljutni a céljukig. Érkezésük hullámokban történjen. Az ellenfeleknek több különböző típusa kerüljön definiálásra, amelyek viselkedésükben, sebességükben, egyéb tulajdonságaikban eltérnek.

  • A játékos számára lehetőséget kell biztosítani különböző típusú védőtornyok elhelyezésére, amelyek különböző erővel támadják meg a közelükbe érő ellenfeleket, hogy elpusztítsák azokat.

Szakirodalom: 

  • Foley J.D., van Dam A., Feiner S.K., Hughes J.F. (1999) Computer Graphics. Principles and Practice, Addison-Wesley
  • Szirmay-Kalos L. (1999) Számítógépes grafika, Computerbooks
  • Szirmay-Kalos L., Antal Gy., Csonka F. (2003) Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés, Computerbooks,
  • Hill, Jr., F.S., Kelley S.M. (2007) Computer Graphics Using OpenGL 3/E, Prentice Hall
Előismeretek, feltételek: 

Alapszintű programozási ismeretek, és a Számítógépes grafika kurzus tananyagának ismerete.

Engedélyezte: 
Nyúl László tanszékvezető, 2015. november 23.
Választható: 
igen