Kalmár Breviárium

Oktatás

"Én mindig pedagógusnak éreztem magamat, annak ellenére, hogy középiskolában, a gyakorló év kivételével, nem tanítottam, mert mindjárt az egyetemre kerültem tanársegédnek. Mindig azt tartottam, hogy az egyetemen az a feladatom, hogy nehéz kérdéseket könnyűvé tegyek a tanítványaim részére."

"Én arra igyekeztem mindig, hogy ne csak a tehetségesek értsék meg az anyagot. Amíg még elég kevés hallgatónk volt, volt arra mód, hogy egyénileg intenzívebben foglalkozzon az ember mindegyikkel."

"Amikor valakit matematikára tanítok, már áll a precízség valamilyen, esetleg nagyon alacsony fokán; magasabbra nem úgy jut, hogy én dogmatikusan magasabb fokra állok és lemarházom, ha ő kevésbé precíz, hanem úgy, ha meggyőzőm arról, hogy érdemes feljebb jönnie. Persze mindezt csak akkor érdemes, ha van benne igény rá; egy cseppet sem baj, ha nincs, akkor maradunk ott, ahol voltunk."

"Kis fáradsággal mindig eloadhatunk úgy, hogy oszintén megmondjuk, hogy jöttünk rá, vagy, hogy jöhettünk volna rá a dolgokra, és csak azután öntjük az elméletet végleges alakba. Nem baj, sot jó, ha tanítványaink végül is úgy érzik, nem is olyan nagy dolog ez, magam is rájöhettem volna".