Számítógépes grafika gyakorlat
2020/2021 ősz
Nappali tagozat
 
Gyakorlati anyagok
A gyakorlat teljes anyaga elérhető Tanács Attila Honlapján .
Gyakorlati videók:
Makacs hibák megoldása:
A hivatalos videósorozat elérhető Ebben a Dropbox mappában.
- 1. óra: Tananyag bemutatása
- 2. óra: Első lépések
- 3. óra: Beépített geometriák és térbeli elhelyezésük
- 4-5. óra: Fények, anyagok, árnyékok
- 6. óra: Saját geometriák és normálvektorok
Frissítés alatt
- 7. óra: Blender modellezés alapok
- 8. óra: Geometriai transformációk és objektum hierarchia
- 9. óra: Kamera típusok, interakciók
- 10. óra: Taxtúrázás
- 11. óra: Feljett anyagtulajtondságok
- Átlátszóság.
- Átlátszó textúra.
Frissítés alatt
- 12. óra: Blender anagyjellemzők és textúrázás
- 13. óra: További fejlett témakörök ThreeJS-ben
- 14. óra: Program bemutatás
Segédanyagok
Követelmények, és Tematika
Félévközi beadandók (CooSpace feladatok, határidőre) / 8 + 2 + 2 pont /
- 4 feladat megoldása a félév közben.
- Elemi modellezés (asztal, szék, stilizált épület, ...)
- Fény, anyag, árnyék
- Blender modell
- Geometriai transzformációk
- A feladatok beadása határidőre történik.
- Feladatonként 2 pont. Blender védés 2 pont, véletlenszerű további feladat védése 2 pont.
Félév végi beadandó / 12 + 4 pont /
- Összetett modellezési feladat, online védéssel.
- 12 pont. +4 pont extra elemekkel.
Védések
- Félév végén, online módon.
- Félév végi beadandó, Blender modellezés, 1 félévközi feladat.
- Védéshez lehet videót készíteni (+1 pont Blender, +1 pont félév végi).
Ponthatárok
- [0-12): elégtelen (1)
- [12-15): elégséges (2)
- [15-18): közepes (3)
- [18-21): jó (4)
- 21 pont felett: jeles (5)