Jelenlegi hely

Többszemélyes általános táblajáték keretprogram megvalósítása webes környezetre

A témát kiíró oktató neve: 
Varga László Gábor
Meghirdető egység: 
Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika
Témakör: 
szoftverfejlesztés
számítógépes grafika
Típus: 
Szakdolgozat
A feladat megnevezés: 
Többszemélyes általános táblajáték keretprogram megvalósítása webes környezetre
A feladat angol megnevezése: 
Implementation of a multiplayer general board game framework for the web
Hány fő jeletkezhet: 
1
Milyen szakos hallgatók számára: 
Gazdaságinformatikus BSc
Mérnökinformatikus BSc
Programtervező informatikus BSc
Feladat rövid leírása: 

A jelentkező feladata egy általános többjátékos webes táblajáték környezet implementálása. A programon belül a felhasználók egy webes környezetben tudnak belépni, amelyben táblák, kártyapaklik, dobókockák és egyéb játékelemek vannak definiálva. Ezen elemekből kiválaszthatják a játékosok az általuk felhasználandó elemeket, amelyekkel játékot indíthatnak. Ezek alapján minden játék egyedi és testre szabható. A játékon belül a játékosok egymást követve manipulálhatják a játék elemeket. Bábukat tehetnek át, kártyapakliból húzhatnak, dobókockával dobhatnak, stb. A felhasználó feladata egy webes szerver rendszer és a felhasználói felület megvalósítása, amely a fenti feladatokat kezelni tudja.

Szakirodalom: 

  • Foley J.D., van Dam A., Feiner S.K., Hughes J.F. (1999) Computer Graphics. Principles and Practice, Addison-Wesley
  • Szirmay-Kalos L. (1999) Számítógépes grafika, Computerbooks
  • Szirmay-Kalos L., Antal Gy., Csonka F. (2003) Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés, Computerbooks,
  • Hill, Jr., F.S., Kelley S.M. (2007) Computer Graphics Using OpenGL 3/E, Prentice Hall
Előismeretek, feltételek: 

Alapszintű programozási ismeretek, és a Számítógépes grafika kurzus tananyagának ismerete.

Engedélyezte: 
Nyúl László tanszékvezető, 2015. november 23.
Választható: 
igen