Arduino – kezdő lépések

Szükségünk lesz

  • Egy Arduino kompatibilis mikrovezérlő kártyára
    • Ez lehet az eredeti Arduino-k egyike innen
      • Pl: Arduino UNO R3
    • Vagy egy kompatibilis klónt is használhatunk
  • Arduino fejlesztő környezetre (IDE) innen
    • Az IDE-t futtatni képes, USB porttal ellátott PC-re (Linux, Mac OS X, vagy Windows operációs rendszerrel)
  • USB kábelre (amit gyakran együtt adnak a mikrovezérlő kártyával)

 

Lépések

  • Arduino fejlesztő környezet (IDE) telepítése
  • Mikrovezérlő kártya csatlakoztatása a PC-hez
  • Arduino fejlesztő környezet (IDE) elindítása
    • Összefoglaló videó a folyamatról itt

 

Programozás előkészítése

  • A használt mikrovezérlő kártya típusa legyen helyesen megválasztva
    • Eszközök menü Alaplap almenüjében legyen helyesen megválasztva
  • A használt mikrovezérlő kártya portja legyen helyesen kijelölve
    • Eszközök menü Port almenüjében legyen helyesen megválasztva

 

Programozási lehetőségek

  • Beépített példakódok használata
    • Fájl menü Példák almenüjén belül lehet választani az előre megírt kódok közül
      • Pl: Fájl -> Példák -> 01.Basics -> Blink
  • Saját kódot is lehet írni a fejlesztő környezet alsó, szöveges részében C nyelven
    • Ilyenkor figyelni kell, hogy a setup() és loop() függvények legyenek megírva
      • A setup() függvény indításkor egyszer fog lefutni
      • A Loop() függvény a setup() lefutása után végtelen ciklusban lesz meghívva
  • Betöltött, vagy kézzel megírt kódot lefordítani a fájl menü alatti első, “√” jelű gombra kattintva lehet elvégezni
  • Kódot feltölteni a mikrovezérlő kártyára a “→” gombra kattintva lehet
    • A gomb hatására a kód ellenőrzése is megtörténik

 

Hasznos linkek

  • Blogos szerkezetű anyagok itt
  • Programozási kézikönyv itt
  • Rövid összefoglaló kezdőknek itt