Skip navigation

Pálya elemek betöltése

Játékelemek kezelése

Ha visszaemlékezünk a korábbiakra, eszünkbe juthat, hogy a játékelemek kezelésére a projekt ablak használható. Ez alapértelmezetten a Unity Editor alján kapott helyet.

A projekt ablak kinézetre úgy néz ki, mint egy filekezelő. Ezt azért van, mert gyakorlatilag az is. A számítógép használatban megszokott könyvtár szerkezetben tárolhatjuk az építőkockáinkat, amik a lemezen file-okban vannak tárolva.

Ide tartozik még, hogy ha megkeressük a lemezen a létrehozott Unity projektünket, akkor ott találhatunk egy "Assets" nevű mappát, amiben egy-az egyben megtalálható a projekt ablak tartalma. A Unity- ugyanis a programok építőelemeit "Asset"-nek nevezi.

Asset-ek importálása

Ha egy külső elemet, képet, hangot, 3D-modellt, scriptet hozzá akarunk adni a Unity projektünkhöz, akkor több lehetőségünk is van.

Előre meglevő asset-ek importálása

Ha már van egy előre elkészített játékelemünk (mint egy kép) akkor azt egyszerűen be tudjuk tenni a játékba. Ehhez vagy be kell másolnunk a projekt Assets mappájába, vagy egyszerűen drag-and-drop technikával a megfelelő file-t behúzzuk a unity editor Projekt ablakára. És már kész is.

Van lehetőség tovább, hogy Unity-ben előre előkészített csomagokat használjunk fel a játékunkban, ezek ".unitypackage" kiterjesztésű fileok, amik több elemet is tárolnak egyben. Ezeket is drag-and-drop módszerrel tudjuk a legegyszerűbben felhasználni. Ilyenkor felugrik egy menü, amiben kiválaszthatjuk hogy a csomagban levő elemek közül melyeket szeretnénk használni, majd az "Import" gomb lenyomása után betöltődnek az elemek.

Unity csomag importálása

Saját Új asset készítése

A játékunkban nem csak kívülről hozhatunk be asset-eket, hanem magunk is készíthetünk újakat a Unity-n belül. Erre lehetőségünk van a projekt ablakon jobb gombbal kattintva, a felugró menüben a "Create" menücsoport használatával.

Új elemek létrehozása a projekt ablakban

Itt tudunk létrehozni új mappákat is.