Scriptek felépítése
A Unity-ben ha saját scriptet szeretnénk készíteni, akkor ahhoz egy C# olszályt írunk meg. Minden olyan script, amit Komponens ként szeretnénk használni a "MonoBehaviour" őszosztályból kell, hogy származzon. Ez azt jelenti, hogy vannak benne bizonyos szolgáltatások, amiket felhasználhatunk, vagy kiegészíthetünk, hogy a komponens az általunk elvárt viselkedést produkálja.
Egy alapértelmezetten létrehozott script az alábbi módon néz ki.
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class PlayerController : MonoBehaviour
{
// Start is called before the first frame update
void Start()
{
}
// Update is called once per frame
void Update()
{
}
}
A scriptekben az osztályon belül különböző függvények vanak. Ezeket a függvényket a Unity adott helyzetekben meghívha, így ezen függvények megírásával tudjuk elkészíteni a vezérlőnket. A fontosabb függvények:
- Start(): Az első képkocka megjelenítése előtt lefut egyszer. Előkészítő kódot szoktunk bele írni.
- Update(): Minden képkocka megjelenítése előtt egyszer lefut. A korábbi logika alapján itt lehet módosítani a játéklogikán.
- FixedUpdate(): Hasonló az Update-hez, de képkockáktól függetlenül másodpercenként 40-szer lefut. Fontos, ha olyan funkciók akarunk, ami független a számítógép sebességétől.