You are here

A „TomoPuzzle” logikai játék elemzése és megvalósítása

A témát kiíró oktató neve: 
Balázs Péter
Meghirdető egység: 
Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika
Témakör: 
algoritmus
Típus: 
Szakdolgozat
A feladat megnevezés: 
A „TomoPuzzle” logikai játék elemzése és megvalósítása
A feladat angol megnevezése: 
Analysis and Implementation of the „TomoPuzzle” Game
Hány fő jeletkezhet: 
1
Milyen szakos hallgatók számára: 
Programtervező informatikus BSc
Feladat rövid leírása: 

A megvalósítandó egyszemélyes logikai játék alapszabályai a következők. Adott egy négyzetrácsos tábla, melynek minden sorához és oszlopához tartozik egy nemnegatív egész szám is. Adottak továbbá különböző méretű és alakú, egységnyi négyzetekből összeragasztott elemek. A játékos feladata ezeket az elemeket (nem feltétlenül mindet) úgy lerakni a táblára, hogy azok ne fedjék egymást és végül minden sorban és oszlopban pontosan annyi fedett mező legyen, amennyi az adott sorra ill. oszlopra elő van írva.

A hallgató feladata:

  • a fenti alapszabályokra épülő játék kényelmes, élvezetes megvalósítása;

  • a játékban rejlő szabályszerűségek, könnyebb, nehezebb helyzetek vizsgálata;

  • ezek alapján különböző nehézségű feladványok generálása;

  • az alapszabályok megváltoztatásával (pl.: az elemek lehetnek átfedőek, vagy többszínűek, vagy egyéb kényszerek mentén tehetők csak le) a játék egy módosított változatára a fenti feladatok megismétlése.

Szakirodalom: 

Főként magyar, kevés angol nyelvű

Előismeretek, feltételek: 

Alapos programozói ismertek. Kombinatorikus problémák iránti érdeklődés.

Engedélyezte: 
Nyúl László, tanszékvezető, 2015. február 6.
Választható: 
igen