You are here

Web kamerával irányított játék készítése Unity segítségével

A témát kiíró oktató neve: 
Varga László Gábor
Meghirdető egység: 
Képfeldolgozás és Számítógépes Grafika
Témakör: 
szoftverfejlesztés
Típus: 
Diplomamunka
A feladat megnevezés: 
Web kamerával irányított játék készítése Unity segítségével
A feladat angol megnevezése: 
Implementation of a Webcam-controlled game with the Unity sdk
Hány fő jeletkezhet: 
1
Milyen szakos hallgatók számára: 
Gazdaságinformatikus MSc
Info-bionika mérnöki MSc
Mérnökinformatikus MSc
Programtervező informatikus MSc
Feladat rövid leírása: 

A jelentkező feladata egy web kamera által irányított játék implementálása a Unity API segítségével.

 

A program az alábbi elemeket tartalmazza:

  • A játék felületén a játékos egy karaktert irányít, amely egy szalag-szerű pályán mozog előre. A játékos karaktere a mozgása során akadályokkal, ellenségekkel találkozik, amelyeket ki kell kerülnie, illetve le kell győznie.

  • Az elkészült program legyen interaktív. A játék irányítása egy web kamera képe alapján történjen, amely a játékos mozgását elemzi, és a mozdulatokat fordítja le a képernyőre. Az elemzett mozgás a játékos testének mozgását elemzi, mint a súlypontjának változását. Ez azt jelenti, hogy a játékos testének jobbra-balra történő elmozdulását az animált karakter követi. A játékos ezen felül karcsapásokkal támadásokat tud indítani a megjelenő ellenfelekkel szemben, illetve a játékos ugrását az általa irányított karakter leköveti.

  • A játéknak legyen egy célja, aminek elérése esetén a játékos győz.

Szakirodalom: 

  • Foley J.D., van Dam A., Feiner S.K., Hughes J.F. (1999) Computer Graphics. Principles and Practice, Addison-Wesley
  • Szirmay-Kalos L. (1999) Számítógépes grafika, Computerbooks

  • Szirmay-Kalos L., Antal Gy., Csonka F. (2003) Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés, Computerbooks,

  • Hill, Jr., F.S., Kelley S.M. (2007) Computer Graphics Using OpenGL 3/E, Prentice Hall

Előismeretek, feltételek: 

Alapszintű programozási ismeretek, és a Számítógépes grafika kurzus teljesítése.

Engedélyezte: 
Nyúl László tanszékvezető, 2015. május 4.
Választható: 
igen