Jelenlegi hely
Kutatószeminárium
A számítógép alapú értékelési rendszerek, illetve az elektronikus értékelési rendszerek manapság széleskörű gyakorlati alkalmazásban találhatók, elsősorban az oktatás területén. Az alkalmazott informatikai kutatóknál különös érdeklődést keltenek a nagyméretű nemzetközi problémamegoldási készség (kompetencia) felmérések, amelyeket az OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) szervez. A széleskörűen ismert PISA felmérés mellet, az utóbbi öt évben több országban végrehajtották a PIACC felmérést is, amely a felnőttek digitális (számítógépes) problémamegoldási készségeire irányul. Mindkét felmérés esetében az online mérőeszköz a válaszok mellet rögzíti a résztvevő cselekvéseit is a mérőeszköz felületén. Ezáltal egy rendkívüli, adatokkal gazdag adathalmaz jön létre, ami az alkalmazott problémamegoldási stratégiák vizsgálatát teszi lehetővé, de egyaránt számos kihívást állít a kutatók elé. A lépéssorozat felépítésének hasonlósága a természetes nyelvben lévő szavak sorozatához lehetővé teszi a természetes nyelvi feldolgozási technikák alkalmazását is. Mindkét fajta szekvenciánál fontos különböző osztályozási technikákkal kiszűrni a kulcsfontosságú jellemzőket. A bemutatásra kerülő munkában az adatok kinyerési és feldolgozási módszereivel foglalkozunk, valamint bemutatjuk az eddig megvalósított eredményeket.