Álszínezés

Egy saját színtérképet határozunk meg a szürkeárnyalatos képünk álszínezéséhez. Ehhez létre kell hozni egy 256×3-as mátrixot, amelybe a színeket generáljuk le. Majd létrehozunk egy új, 3-dimenziós képet, amelynél az első két dimenzió mérete megegyezik az input képpel, a harmadik dimenzió mérete pedig 3 (a három színcsatorna miatt).

>> img = imread('island.jpg');
>> dims = size(img);
>> mycolormap = uint8(zeros(256, 3));
>> for i =1:127; mycolormap(127+i,:) = [ 0, 256-2*i, 2*i ]; end 
    %% feltöltjük a színtérképet, 1. lépés
>> for i =1:127; mycolormap(i,:) = [ 256-2*i, 2*i, 0 ]; end     
    %% feltöltjük a színtérképet, 2. lépés
>> for r = 1:dims(1); ...
       for c=1:dims(2); ...
           for i=1:3; ...
               resimg(r,c,i) = mycolormap(img(r,c)+1, i); ...
            end;  ...
        end; ...
    end;
>> imshow(resimg);

 

Eredeti kép Álszinezett kép