Számítógépes grafika alapjai (2016-2017)

Órák időpontja:
Nappali tagozat:

Előadás: (Számítógépes grafika előadás )
Gyakorlat: hétfő: 12-13, IR-225 terem
Követelmények:

Előadás (kollokvium):
Az előadás látogatása nem kötelező. Elméleti vizsgát az tehet, aki sikeresen teljesítette a gyakorlatot (megszerezte a legalább elégséges gyakorlati jegyet). A vizsgán 40 pont szerezhető. A vizsgán semmilyen segédanyag nem használható.

Gyakorlat:

Követelmények (PDF)

Ponthatárok (kollokvium)
0-19elégtelen (1)
20-24elégséges (2)
25-29közepes (3)
30-34jó (4)
35-40jeles (5)
Ponthatárok (gyakorlat)
0-15elégtelen (1)
16-19elégséges (2)
20-23közepes (3)
24-27jó (4)
28-tóljeles (5)


Levelező tagozaton
A gyakorlat konzultációs jellegű, látogatása nem kötelező. (5 fő alatt a kurzus olvasókurzus lesz.)
  • Egy ZH lesz az utolsó gyakorlat alkalmával, amely 90 percig írható. Egy módosító ZH-ra lesz lehetőség, amelynél nem csak javítani, de rontani lehet. Ennek időpontja a vizsgaidőszak első hetében lesz egy egyeztetett időpontban.
  • Egy kötelező feladatot kell megoldani a félév során, és beküldeni november 29. 23:55-ig. A program beküldési határideje nem fog változni, és nem halasztható! A kötelező programnak meg kell felelnie a specifikációnak és a formai követelményeknek. Csak olyan program fogadható el, amely kabinetes rendszeren fordul és fut. A program kipróbálható a linux.inf.u-szeged.hu gépen. A program beküldése CooSpace-en történik. A kötelező programra 5 pont szerezhető.
Kötelező feladat:
Nappali tagozaton
A kötelező program beadási határideje: az utolsó előtti szorgalmi hét vasárnapján, 23:55
Kötelező feladat:

Repülőtér: repülőkkel, hangárral, kifutópályával, világítással


Levelező tagozaton
A kötelező program beadási határideje: 2016. november 29. vasárnap 23:55
Kötelező feladat:

Repülőtér: repülőkkel, hangárral, kifutópályával, világítással

Előadás:
  1. Történelmi áttekintés.
    Pontok rajzolása OpenGL-ben.
  2. Algoritmusok raszteres grafikához- Egyenes és kör rajzolása.
  3. Grafikus primtívek kitöltése.
  4. Grafikus primitívek kitöltése mintával.
    Vastag primitívek rajzolása.
  5. Vonalstílusok.
    Vágás.
  6. Geometriai transzformációk.
    forgatási transzformáció (levezetés)
  7. Koordináta transzformációk, nézetek.
    Animáció.
  8. Vetítések.
  9. Látható vonalak és felületek meghatározása.
  10. Látható felszín algoritmusok.
  11. Megvilágítás.
  12. Árnyékolás.
    Sugárkövetés.
  13. Karakterek generálása.
    Színmodellek.

Az előadás teljes anyaga PDF.

Ajánlott irodalom:
Gyakorlatok:
Linkek