Rajzolóprogram maszkok készítéséhez
A korábban kitűzött rajzolóprogramot alakítsuk át maszkok rajzolására!
- A létrehozott új maszk kép mérete a bementi képfájl méretével egyezzen meg és szürkeárnyalatos legyen! Fekete színnel töltsük fel kezdetben.
- Jelenítsük meg az eredeti bementi képet és a maszk képet is, külön ablakban.
- Az egér esemény kezelése az eredeti kép ablakához legyen rendelve, de rajzolás a maszk képbe történjen!
- Elegendő csak fekete és fehér rajzolást megvalósítani, ezek billentyűzetről való váltási lehetőséggel.
- A maszk fájl elmenthető legyen fájlba.
A munkát segíti, ha vizuálisan együtt látjuk a bemeneti képet és a maszkot.
- A bemeneti képet szürkeárnyalatosként jelenítsük meg.
- A maszk képpel súlyozottan adjuk össze, a maszkot vörös színnel ábrázolva.
Bővíthetjük további kényelmi funkciókkal.
- Az ecset alakját (pl. kör, négyzet) és méretét billenytűzetről állítani tudjuk.
- Az aktuális ecset méretét és alakját rajzoljuk be az eredeti képbe, hogy lássuk, mi rajzolódna be, ha lenyomnánk a bal egérgombot. (Ez továbbmozgáskor törlődjön.)
- Az egész maszkot feltölthessük feketével vagy fehérrel.
- Jobb egérgommbal téglalap alakú területet jelölhessünk ki a képen, amit az egér gomb felengedésekor kitöltünk az aktuális maszk színnel.
- Vezessünk be undo funkciót: az utolsó 10 szerkesztésnek az eredménye visszavonható legyen. (Mentsünk belőlük másolatot.) Egy műveletnek számít egy egérgomb lenyomás-felengedés közötti akció eredménye.