Skip navigation

Biliárdgolyó

Lépések

Itt is gömb textúrázásra kerül sor, viszont egy pólushoz közeli szélességi kör mentén a felszínhálót két részre vágjuk. Kiterítéskor ezek külön körlapokra vetülnek, amelyeket könnyen a kör alakú mintázatra illeszthetünk.

  • Készítsük elő textúrázáshoz a Blendert az előzőleg alkalmazott lépésekkel.
    • Az alapértelmezett kockát cseréljük le egy UV gömbre.
    • A Példatár assets/models/Biliard_8.png képét használjuk textúra mintázatnak.
  • A gömböt vágjuk két részre.
    • Szerkesztő módban (Tab) válasszuk az él kijelölést, majd mozgassuk a szálkeresztet egy szélességi kör darabhoz. Az Alt + bal egérgomb kattintással a teljes szélességi kör kijelölésre kerül.
    • Az Edge (Ctrl + E) / Mark Seam funkcióval a kijelölt élek mentén sávokra osztásra kerül a felszínháló.
  • A szétvágott felszínhálót terítsük ki.
    • Jelöljünk ki minden elemet (A).
    • Unwrap (U) / Unwrap
    • A textúra síkon két körlap jelenik meg.
  • Szerkesszük a hozzárendelést.
    • Szüntessük meg a textúra pontok kijelölését (Alt + A).
    • Az L billentyűvel kijelölhetjük az összefüggő részeket. Előzőleg mozgassuk a szálkeresztet az egyik csúcspont vagy él fölé.
    • Külön-külön mozgassuk a kiterített körlapokat a textúra kép megfelelő helyére a Scale (S) és Translate (G) parancsokkal.

Ezt a szétvágás-kiterítés megközelítést érdemes használni összetett felszínmodellek esetén is.

Biliárdgolyó textúrázás