Skip navigation

Kamera interakciók

Beépített vezérlők

A térbeli modellezés áttekintésekor gyakran szükséges, hogy a színteret más nézőpontokból is megvizsgálhassuk. A kamera pozícióját, orientációját szabadon szabályozhatjuk a programunkból. Megtehetjük ezt akár animálva (folyamatosan mozgó kamera), vagy felhasználói interakcióra (egér vagy billentyűzet segítségével vezérelve). A Three.js tartalmaz jónéhány segéd objektumot a kamera összetett térbeli mozgatására.

FirstPersonControls Elsőszemélyes nézetnek megfelelő vezérlés. Elindulás után a mozgás folyamatos.
Mozgás billentyűkkel, körülnézés egérrel.
FlyControls Repülőszimulátor-szerű vezérlés.
Mozgás és kanyarodás billentyűzettel és egérrel.
TrackballControls Mozgás, forgás és zoom az egérrel.
OrbitControls A kamera kering a színtér körül.
DeviceOrientationControls Kamera mozgatása az eszköz orientációjának megfelelően. Mobil eszközökön használható.
DragControls Drag-and-drop vezérlés megvalósítására. Működése a dokumentáció példájában látható.
PointerLockControls

A böngészők Pointer Lock API-jára épülő kamera vezérlő.
Mozgás a WASD billentyűkkel. Ugrás a szóközzel. Körülnézés az egérrel.

OrthographicTrackballControls Kivezetésre került az r109 verziótól. A TrackballControls perspektív és párhuzamos kamerát is tud vezérelni onnantól.
VRControls Virtuális valóság (VR) vezérlő. Kivezetésre került az r94 verziótól.

Az első Three.js példaprogramunkban megmutattuk a TrackballControls vezérlő használatát. A többit is hasonlóan kell munkába állítani, ezeket itt nem részletezzük.

Példaprogramok

TrackballControls és OrbitControls példákat találunk a korábbi példaprogramjainkban. A fenti tálblázatban az egyes vezérlők nevére kattintva a dokumentációs oldalukra jutunk. Ott mindegyikhez található példaprogram link az Examples részben.