Textúra kép
Főbb jellemzők
- A mintázatot egy 2D raszterkép írja le. A szín információk mellett átlátszósági (alfa) értéket is hordozhat.
- A raszterképet előállíthatjuk pl. képlet segítségével programból (lásd a vászonból textúra résznél), de a legjellemzőbb az, hogy külső képfájlból töltjük be. A Three.js ismeri a szokásos képfájl formátumokat, mint a JPG, PNG.
- Hardveres okok miatt a WebGL olyan képekkel dolgozik a legoptimálisabban, amelyek négyzet alakúak, és méretük 2 egész kitevős hatványa (2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, ...). Használhatunk más méretet is, de a Three.js át fogja méretezni.
- A textúra mintákat a GPU tárolja. Képességeitől függően többet vagy kevesebbet, és arra is számítsunk, hogy nagyon nagy méretű textúrát az olcsóbb kártyák nem tudnak kezelni.