Textúra kép hozzárendelés anyaghoz
A Three.js-hez hasonlóan a textúra kép Blenderben is az objektumok anyagához kapcsolódik. Első lépésben ezeket hozzuk létre és kapcsoljuk össze.
Előkészületek
- Készítsük elő külső fájlban a textúraként használandó képet. Lehetőség szerint kövessük a Three.js textúrázás résznél tett javaslatokat.
- Ha nem az alapértelmezett kockával dolgozunk, akkor készítsünk az objektumhoz egy anyagot.
- Az alapértelmezett kocka rendelkezik anyag objektummal, de ahhoz rendelt textúrával nem.
Külső kép hozzárendelés lépései
- A 3D nézet ablakban jelöljük ki az objektumot, amelyhez textúra mintázatot szeretnénk rendelni.
- A Properties ablakban (jobb alsó rész) válasszuk ki a Material panelt.
- A Base Color vezérlő jobb oldali részén kattintsunk a kör alakú szimbólumra.
- A megjelenő listában válasszuk ki az Image Texture opciót.
- A lenyíló alsó részen kattintsunk az Open Image gombra, és válasszuk ki a fájlrendszeren a kívánt textúra képet.
- A Preview lenyitásával előnézeti képet kaphatunk a textúrázás várható eredményéről.
Textúrázott megjelenítés bekapcsolása
A textúrázás eredményét az alapértelmezett megjelenítési beállításokkal nem látjuk.
- Nyomjuk meg a Z gombot.
- Válasszuk ki a Material Preview (2) opciót.
Megjegyzés
Több beépített Blender felszínháló esetén alapértelmezetten kapunk egy értelmes textúra leképezést (UV Map).
- A kocka esetén a hat lapot teríti ki a textúra síkra.
- Gömb esetén a textúra mintázat a teljes felszínre kerül.
Ezt természetesen felülbírálhatjuk egyedi textúra koordináta hozzárendelésekkel, amivel a következő részben ismerkedünk meg.
Hivatkozás
- Blender 2.8 Beginner Textures and Materials Tutorial (YouTube videó)