Skip navigation

Blender anyaghoz rendelt textúra

Textúra kép hozzárendelés anyaghoz

A Three.js-hez hasonlóan a textúra kép Blenderben is az objektumok anyagához kapcsolódik. Első lépésben ezeket hozzuk létre és kapcsoljuk össze.

Előkészületek

  • Készítsük elő külső fájlban a textúraként használandó képet. Lehetőség szerint kövessük a Three.js textúrázás résznél tett javaslatokat.
  • Ha nem az alapértelmezett kockával dolgozunk, akkor készítsünk az objektumhoz egy anyagot.
    • Az alapértelmezett kocka rendelkezik anyag objektummal, de ahhoz rendelt textúrával nem.

Külső kép hozzárendelés lépései

  • A 3D nézet ablakban jelöljük ki az objektumot, amelyhez textúra mintázatot szeretnénk rendelni.
  • A Properties ablakban (jobb alsó rész) válasszuk ki a Material panelt.
  • A Base Color vezérlő jobb oldali részén kattintsunk a kör alakú szimbólumra.
  • A megjelenő listában válasszuk ki az Image Texture opciót.
  • A lenyíló alsó részen kattintsunk az Open Image gombra, és válasszuk ki a fájlrendszeren a kívánt textúra képet.
  • A Preview lenyitásával előnézeti képet kaphatunk a textúrázás várható eredményéről.

Textúrázott megjelenítés bekapcsolása

A textúrázás eredményét az alapértelmezett megjelenítési beállításokkal nem látjuk.

  • Nyomjuk meg a Z gombot.
  • Válasszuk ki a Material Preview (2) opciót.

Megjegyzés

Több beépített Blender felszínháló esetén alapértelmezetten kapunk egy értelmes textúra leképezést (UV Map).

  • A kocka esetén a hat lapot teríti ki a textúra síkra.
  • Gömb esetén a textúra mintázat a teljes felszínre kerül.

Ezt természetesen felülbírálhatjuk egyedi textúra koordináta hozzárendelésekkel, amivel a következő részben ismerkedünk meg.

Hivatkozás